Skötbord, hur gör ni?

Sv: Skötbord, hur gör ni?

Vi har väldigt bra hyresvärd så tror inte att han har något emot lite skruvhål i väggen.

Sticker den ut 16,5cm från väggen när den är uppfälld, visst har jag fattat det rätt? Det borde ju funka att ha ovanför toastolen alltså.

Att jag inte har tänkt på detta, verkar vara en toppenlösning, tack för tips :)

Ja, den sticker bara ut typ 15 cm ihopfällt. Så är det av vitlackad plåt så den känns fräsch att hålla ren. Vi har den ovanför badkaret och det är jätteenkelt att bara fälla upp och ner när man vill använda badkaret. Det blir dessutom "tätt" så det är inga problem att duscha kring det.

Det där med att byta på diverse andra platser i hemmet går väl an så länge man ammar och bajset knappt luktar eller kletar, men det kommer en tid när det inte är hallon längre och då känns det definitivt fräschast att hålla sig i badrummet och ha möjlighet till avspolning. Bara det att du kommer få nedbajsade kläder som ska sköljas ur i anslutning till bytet är värt att få vara vid handfatet istället för vid t.ex. diskhon....

Vi har vårat skötbord i köket... Vi tvättar av med tvättlappar. Skulle hon vara totalt nerbajsad har vi burit henne till badrummet och använt handfatet.
Vi har en pedalhink ifrån jula precis brevid.

CIMG2048.jpg

Senast ändrad:

Jag har också ganska små badrum. I det ena har jag badkar & där har jag ett skötbord som man ställer på badkaret. I det andra badrummet har jag ett ihopfällbart skötbord från IKEA som man kan luta mot väggen när man inte använder det.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver era råd inför en förestående separation och flytt. Funderar kring vilken boendeyta som är rimlig att tänka sig som singel...
Svar
19
· Visningar
1 007
Senast: tomte
·
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
634
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
1 999
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 096
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mellanpudel
  • Valp 2025