J

jollebus

Är det någon som vet om man kan använda "easyboots" eller liknande istället för att sko hästen inför tävling?

Nej, hästen måste vara skodd för att få starta. Får man en tappsko får man använda en EB eller liknade som "reservhjul".
// Linda

Det var ju tråkigt! :(
Hoppas det ändrar sig snart.. Jag har hört att andra länder börjar ta bort det tvånget.. :)
Tack för hjälpen iaf! :bow:

Man får alltså inte starta om man har hästen oskodd bak eller är jag ute å cyklar?

Nej man måste ha hästen skodd runt om på alla 4 hovar. Som Linda sa - tappar hästen en sko får du använda en easyboot som nödlösning, men du ska sätta på en vanlig sko så fort du kan.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
352
Senast: MiniLi
·
Hästvård Behöver tips om någon varit i liknande situation. Har en häst med väldigt fina hovar, dock sulöm. Tidigare ägare hade red mest på...
Svar
14
· Visningar
1 315
Senast: jemeni
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
608
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar