Skor i westernridning

S

salwi

Vad har ni för skor/stövlar på er när ni rider? Hur hög är klacken?
Läste på Jultorps hemsida att de rekommenderade ordentlig klack på deras kurser och då tänkte jag på mina vanliga två centimeter, men det stod att de räknar en rejäl klack som 4-6 cm, det är ju nästan högklackat :p. Så jag börjar undra vad ni westernryttare har för klack?

Sv: Skor i westernridning

Jag har dessa boots
Mätte klacken och där den var som lägst var den 2 cm och som högst 3 cm!

74400.jpg

Ser framför mig ett gäng med skor som har klack som Prince, (the sign formaly known as Prince och vad han för stunden kallar sig) skulle bli grön av avund om han såg..:rofl::rofl:

Nja, med ordentlig klack menar dom nog snarare 6 cm lång-bred, och inte hög.

:rofl: Ja, tur att det inte är högklackat dom menar, tänk om man red iväg med sådana skor.:D

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 919
Senast: Jamtland
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
4 148
Senast: Luff
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 826
Senast: skuggi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
802
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hanhundar och löptikar
  • Nosework-tråden
  • Uppdateringstråd 31