Skor för onda fötter

Corax

Trådstartare
Eftersom jag är i stallet heeela dagarna och går/står mycket så får jag rätt så ont i fötterna. Stallskorna är inte de bästa om man säger så.

Så nu vill jag gärna ha tips på bra stallskor. Kanske med gel? Finns det?

/Corax som är trött på att ha ont

Sv: Skor för onda fötter

Jag använder arbetsskor från Terra med stålhätta och luftkuddar i sulan. De är mycket sköna och funkar en hel dag utan allt för trötta fötter. Enda nackdelen är priset, ca 1100:- plus moms. De finns på stål& verktyg bla.

Det du bör göra är att gå till en ortopedtekniker och skaffa inlägg som är gjutna efter dina fötter. Dessa inlägg lägger du sedan i skon som en vanlig skosula.
För min del är Mountain Horses gamla variant av Mountain Rider det enda jag kan ha på mig. MED inläggen naturligtvis.

Jag har använder vanliga jumpa skor, platta och sköna. Annars när jag rider använder jag mina ridstövlar. De kan vara skönt nu när de är så varmt ute och lufta fötterna med ett par lätta jumpa skor så man inte behöver lukta gammal ost om fötterna när man gått i stövlarna hela dagen ;) . Jag har annars oxså väldigt ont i mina fötter men inte sen jag börjat använda mina jumpa skor ist för att gå i ridstövlarna HELA dagarna. :smirk:

Man kan inte ha gympadojor där jag jobbar. Man skulle få tårna kapade, spån i skorna, bli blöt och dessutom behöva byta ungefär tretton gånger om dagen. :p
Men tack för tipset!

Sulorna har jag tänkt på också. Men det kostar en hel förmögenhet. :crazy:
Men jag tyckte att det borde finnas stall/rid-skor som är 'ergonomiska' också.

Köpte nyligen ett par westernboots i skinn (är ju väldigt modernt nu :D ). dom var osköna och lite trånga så jag fick tipset att fylla dom med lite vatten i fem minuter och sen hälla ut vattnet och gå i skorna tills dom torkar (ca en hel dag). Då formade skorna sig efter min fot, nu är dom supersköna!!

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Skulle gärna köpt Sketchers, men de är en smula för dyra. Vilka är era bästa tips? Har Jalas nu och de är ingen hit (för). Får ont i...
Svar
8
· Visningar
401
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
148
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
580
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka