Skor eller barfota?

ankic

Trådstartare
Våran häst kommer att gå på bete under 4veckor , ska vi plocka skorna eller ej ? Hur gör ni?
Han kommer nog att ridas 2 av dessa veckor.
När vi släpper honom så är det 5 veckor sedan han skoddes , han skos var 8-10 v.
 
Sv: Skor eller barfota?

Om inte jag ska rida på sommaren så brukar jag ta av min hästs skor, hon har haft dåliga hovar innan och genom att ta av skorna så har hon stärkt upp hovarna! I sommar ska jag rida då hon har stått i vinter! Så det blir skor på!
 
Sv: Skor eller barfota?

I år har jag tagit av skorna för att försöka få lite bättre hovkvalité på längre sikt. Kan dock så här efter 3 veckor intyga att hovslagaren hade rätt... första 4 veckorna är det slitage som gäller därefter förhoppningsvis börjar hovarna hårdna och växa sig fina igen. Alltså tar längre tid än man tror! Ska du också rida en del av tiden måste du veta att din häst klarar av att gå barfota, dom flesta blir ganska ordentligt ömma första tiden.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej på er. Den 30 april behandlades min häst för hålvägg på klinik A. Det öppna såret i hovväggen lämnades öppet och hästen skoddes med...
Svar
7
· Visningar
1 561
Hästvård Hej! För tre veckor sedan tappade min häst en sko under en ridtur, hon har ganska kass hovkvalite.. hovslagaren kom dagen efter och...
Svar
6
· Visningar
717
Senast: Ajda
·
Foder & Strö Min häst ska flytta till nytt stall om ungefär två veckor och kommer då gå ut på skogsbete dygnet runt. Där hon står nu så står hon i...
Svar
10
· Visningar
1 053
Senast: Rosett
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp