Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Våran häst kommer att gå på bete under 4veckor , ska vi plocka skorna eller ej ? Hur gör ni?
Han kommer nog att ridas 2 av dessa veckor.
När vi släpper honom så är det 5 veckor sedan han skoddes , han skos var 8-10 v.
Om inte jag ska rida på sommaren så brukar jag ta av min hästs skor, hon har haft dåliga hovar innan och genom att ta av skorna så har hon stärkt upp hovarna! I sommar ska jag rida då hon har stått i vinter! Så det blir skor på!
I år har jag tagit av skorna för att försöka få lite bättre hovkvalité på längre sikt. Kan dock så här efter 3 veckor intyga att hovslagaren hade rätt... första 4 veckorna är det slitage som gäller därefter förhoppningsvis börjar hovarna hårdna och växa sig fina igen. Alltså tar längre tid än man tror! Ska du också rida en del av tiden måste du veta att din häst klarar av att gå barfota, dom flesta blir ganska ordentligt ömma första tiden.
Kropp & Själ
Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...