Sv: skoning?

Vad är victory skor?? Förmodligen vi har inga regler angående vilka skor vi måste ha eller inte får ha, du behöver inte ens ha skor.

ok, det är aluminium skor som vi använder på galoppörerna. Om man har sk "outerrim" får man ett mkt bra grepp men en betydligt lägre skaderisk är med broddade skor.
Ska försöka rida några debutant med min häst i år och han kan inte ha tunga "ridhästskor" för då kommer hovsprickorna som ett brev på posten, då kan ju victory vara ett alternativ även om dom kostar skjortan.

Ja det får man , Paula Törnqvist skodde om till aluminium skor inför sina tävlingar på Monaghan för att han var såpass tung att hon ville spara på varenda gram hon kunde.

tack! En sak mindre att plugga in frår tr! Skälet till att jag frågade var att endast vissa sorters victory får användas i hinderlöpningar, tänkte att det kanske var nått liknande i fälttävlan!

Hmmm, kan du tala om det för min häst också? =)
Nejdå, han sköter sig jättefint men tycker att det är så otroligt roligt att hoppa att det kanske går lite väl fort ibland! Han har ju tävlat i toppskiktet av stayer eliten och kan springa hur fort som helst hur långt som helst utan att bli trött! Energin tar ju lixom aldrig slut, jag blir trött långt innan han blir det! Phu, dags att börja jogga tror jag...

hihi! ja, det tror jag absolut att jag måste fast det borde ju inte ta så jättelång tid att få tillräcklig kondis för en debutant. Har ju för sjutton ridit häcklöpningar på 3,5 km med jockey läder för inte så jättelänge sedan.......

att jag numera bara rider en häst om dagen istället för 5-6 st och kilona har "smugit" sig på med oroväckande fart! blää.......
Sen blir jag inte trött av själva galopperandet, det är att bromsa hela tiden som tar på krafterna!

Liknande trådar

Fälttävlan Är det inte dags för en tråd ägnad åt fälttävlan här på forumet? Denna fullkomliga tävlingsform innehåller tre grenar som ska tränas... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
2 532
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Häng med och tävla i Sveriges bredaste mästerskap! Rider du fälttävlan på H100 eller 2* nivå? Då kan du vara med och kvala till Stora...
Svar
0
· Visningar
48
Senast: Gunnar
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
500
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna