Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag måste bara fråga, finns det någon här som använder sköljmedel? Varför i så fall?
Tänkte på det i affären härom dagen när det nästan fanns mer sköljmedel än tvättmedel på hyllorna. Jag kan knappast gå förbi hyllan på grund av de starka dofterna där. Så jag är uppriktigt nyfiken på om någon använder dessa!
För mig är det verkligen en såndär totalt onödig produkt som säljs på oss med kraftig marknadsföring, jag kan inte se någon fördel med den. Dock många nackdelar, första träff från Google: https://www.expressen.se/leva-och-bo/darfor-ska-du-inte-anvanda-skoljmedel/
Om inte annat kanske någon anvånder sköljmedel på ren rutin och får sig en tankeställare
Gnäller? Det är väldigt många som är doftkänsliga. Jag misstänker att jag skulle må dåligt i din bostad, många som "älskar dofter" tycker jag personligen har alldeles för starka, ofta kemiska och kraftiga dofter.Använder det för att kläderna blir mjuka och doftar extra gott!
Älskar parfym och härliga dofter! Har doftljus, doftpinnar och doftpåsar!
Hela mitt liv går ut på att ackompanjera olika dofter för att få till de perfekta nyanserna runtomkring mig
(Och således så himla trött på de som gnäller!)
Du ser, tur att man frågar . Tusen tack!Tyvärr nej. Det är ett ytterst tveksamt märke till att börja med plus att den är utblandad i en bärarolja (dilute) så du kommer att få oljefläckar på kläderna. Ska du använda som sköljmedel måste det vara ren eterisk olja eller absolute. Bra eteriska oljor är svindyra tyvärr.
https://www.aromainstitutet.se/shop/product/jasmin-absolu-1ml
Det där är riktigt jasminabsolute om än inte min favorit. Jag föredrar jasmin sambac, en annan art.
Du ser, tur att man frågar . Tusen tack!
Vad skulle du säga att det stora skillnaden är mot sambac?
Vem gnäller? Och kanske de som gnäller mår dåligt av de starka dofterna?Använder det för att kläderna blir mjuka och doftar extra gott!
Älskar parfym och härliga dofter! Har doftljus, doftpinnar och doftpåsar!
Hela mitt liv går ut på att ackompanjera olika dofter för att få till de perfekta nyanserna runtomkring mig
(Och således så himla trött på de som gnäller!)
Vem gnäller? Och kanske de som gnäller mår dåligt av de starka dofterna?
Gnäller? Det är väldigt många som är doftkänsliga. Jag misstänker att jag skulle må dåligt i din bostad, många som "älskar dofter" tycker jag personligen har alldeles för starka, ofta kemiska och kraftiga dofter.
Tycker du! Det är många som inte håller med, jag klarar inte av doftljus alls tex. För mig så är det en kraftig doft, men jag klarar naturliga från tex blommor. Många som har parfym stinker från mitt perspektiv, men troligtvis inte från deras, då skulle dom nog använda mindreJa, det håller jag med om! Jag får själv ont i huvudet av billiga, starka blomdofter (typ utgången kärringparfym) men jag har nästan bara lyxiga dofter som är ganska diskreta men ändå finns där och sprider en naturlig väldoft
Ja, det håller jag med om! Jag får själv ont i huvudet av billiga, starka blomdofter (typ utgången kärringparfym) men jag har nästan bara lyxiga dofter som är ganska diskreta men ändå finns där och sprider en naturlig väldoft
De finns nog via postorder easy washing tror jag Men då ska man teckna en prenumeration och så får man regelbundet hem en laddning och jag som inte tvättar jättemycket hade en otrolig mängd över när nästa laddning dök upp
Men så verkar de finnas på Fyndiq också eller har funnits i alla fall?
https://fyndiq.se/product/9538211-t...tm_content=2455155&utm_campaign=pankpraktikan
Haha jo jag märkte det men jag lyckadesAkta dig för easywashing. De är jobbigt att säga upp abonnemang och sen så drunknar man av reklam "prover", telefonsamtal med mera i lång lång g today efteråt, trots att en ber om att de ska ta bort kunduppgifterna
Vad beror det på att man får stötar egentligen? Alltså jag vet ju att det beror på statisk elektricitet men varför uppstår det när man tvättar syntetkläder utan sköljmedel?
Det måste ju också vara olika från person till person? Vi har inte använt sköljmedel till någonting på flera år och ingen i familjen har problem med stötar.