Du kan göra olja med nästan vilken växt som helst, så borde gå att testa om inte annat
Eteriska oljor är en annan sak än macerat i olja De är destillerade på olika sätt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan göra olja med nästan vilken växt som helst, så borde gå att testa om inte annat
Nej, du kan använda vilken eterisk olja du vill. Men jag rekommenderar lavendel eller någon av de hudvänligare oljorna (jasmin finns inte som eterisk olja utan bara som absolute och det går bra men är apdyrt). Andra oljor som funkar om man inte har allergier är apelsin, rosmarin och enbär tex. Givetvis också ros men då hoppar vi upp ett steg till i pris...
Det här är alltså inte "oljiga" oljor även om de är fettlösliga.
Jag använde också alltid såna små "dukar" när vi bodde i USA och jag saknar dem här hemma. Man slipper den där geggan som blir i sköljmedelsfacket efter en tid och där finns inga stora plastflaskor som ska slängas. Det är ett mysterium att de inte finns att få tag på i Sverige. De måste vara mycket miljövänligare än sköljmedel dessutom.Jag anvander "dukar" i torktumlaren for att ta bort statisk electricitet och gora plaggen mjuka. Jag tycker "dukarna" ar battre da de dels kan anvandas mer an en gang (om man rakat kopa nar det tagit slut) och de dessutom inte satter sa mycket doft aven om man vill ha lite "frash" doft pa kladerna. Jag vet inte om det finns dukar i Sverige annu, jag vet att det inte fanns forr ... men nu kan jag tanka mig att det gar att fa tag pa.
Jag har forsokt med attika och det gjorde ingen skillnad alls for mig, tvatten var bade hard och den statiska electriciteten var hopplos.
Jag har tyvärr inte så mycket val till vad jag har för kläder på jobbet så naturmaterial är oftast inte ett alternativ.
Har jätteproblem även med bilklädseln som är i någon sorts hemsk plysch. Har hänt mer än en gång att någon stackare på en parkering trott att jag börjat skrika könsord efter dom när jag fått en jättestöt när jag stängt bildörren.
Jag använder inte sköljmedel och har nästan aldrig känt av stötarna folk pratar om, men sen kom jag på att vi i princip bara har kläder av naturmaterial, så kanske därför vi inte känner stötar?
Prova ättika före du provar sköljmedelJag har slutat använda sköljmedel. Hade det förr för att jag trodde att kläderna och framförallt handukar skulle bli mjukare då. Men jag har aldrig märkt nån skillnad utan.
Däremot när jag ser alla skriva om elektroniska stötar så inser jag att jag borde börja igen på vintern . Är galet statiskt av mig. Får stötar av allt, tom vatten. Har inte vetat att sköljmedel tar bort det.
Prova ättika före du provar sköljmedel
Grejen med ättika är att det tar bort dålig lukt!Det luktar inte illa då? Hur mycket tar man i?
De finns nog via postorder easy washing tror jag Men då ska man teckna en prenumeration och så får man regelbundet hem en laddning och jag som inte tvättar jättemycket hade en otrolig mängd över när nästa laddning dök uppJag använde också alltid såna små "dukar" när vi bodde i USA och jag saknar dem här hemma. Man slipper den där geggan som blir i sköljmedelsfacket efter en tid och där finns inga stora plastflaskor som ska slängas. Det är ett mysterium att de inte finns att få tag på i Sverige. De måste vara mycket miljövänligare än sköljmedel dessutom.