Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I stort sett allt som är elastiskt blir förstört av sköljmedel.
Jag använder sköljmedel ändå, eftersom allt blir så attans elektriskt annars... Det mesta klarar ganska många tvättar trots skjölmedel, men några plagg (billiga t-shirts) har blivit förstörda efter 2-3 tvättar.
I stort sett allt som är elastiskt blir förstört av sköljmedel.
Jag använder sköljmedel ändå, eftersom allt blir så attans elektriskt annars... Det mesta klarar ganska många tvättar trots sköljmedel, men några plagg (billiga t-shirts) har blivit förstörda efter 2-3 tvättar.
På vilket sätt? Att de tappar formen?
Jag har 5-6 år gamla ridbyxor som jag tvättat minst efter var 2a använding, alltid med sköljmedel. Inget har "hänt" med dem förutom att de börjar bli slitna i grenen nu och det är ju inte så konstigt.
På vilket sätt? Att de tappar formen?
Jag har 5-6 år gamla ridbyxor som jag tvättat minst efter var 2a använding, alltid med sköljmedel. Inget har "hänt" med dem förutom att de börjar bli slitna i grenen nu och det är ju inte så konstigt.
Man ska inte använda sköljmedel alls ut miljösynpunkt. Men annars är det inte bra på tyger med elastan har jag för mig. Så det är samma med sportkläder.
Jag använder faktiskt inte sköljmedel till något alls, och mina kläder har aldrig betett sig skummare än de ska =DHåller med! Här hemma använder vi bara sköljmedel på fleece, ylle och dylikt. Har aldrig märkt att byxor, tröjor osv skulle bli mer statiska? Däremot blir fleece det om man inte har sköljmedel.
Som andra redan skrivit så "torkar det ut" de elastiska trådarna i tyger, men de flesta kläder tål nog det iallafall.
Ur miljösynpunkt är sköljmedel inte bra, så jag tycker att man ska spara på det och bara använda det när det behövs
Jag tvättar alla mina kläder med sköljmedel för att det luktar så gott. Men till ytterkläder tar jag bara lite för jag har fått för mig att vattentåligheten försämras.