Sköldpaddskissar?

V

veronican

Vore kul med en bildtråd med sköldpaddsfärgade katter!
De kan ju se ut nästan hur som helst och jag tycker att de är urvackra.

Jag kan börja med min "stödhemskatt" Saga.
Saga är 2 år och en nätt, slank liten dam, huskatt.
Skulle avlivats om inte jag tagit in henne.

Saganra.jpg

Hon har lite rolig teckning i ansiktet tycker jag, det svarta runt ögonen gör att hon ser lite argare/vassare ut än hon egentligen är :p
Jag tror att hennes färgkombination heter Svartsköldpadda med vitt?

Sagaisol.jpg

Sagahela.jpg

Sagalng.jpg

Saganra-1.jpg

Någon mer som har sköldpadda? :bump:

Sv: Sköldpaddskissar?

Jag har varit akuthem åt ett brittiskt korthår, sköldpadda med mycket vitt:

pa%cc%88rlarullar.JPG

pa%cc%88rlafin_.JPG

Hon levde ensam i en lägenhet i 3 veckor efter att hennes husse dött men hon överlevde eftersom grannen slängde in mat genom brevlådan. Hon var mycket deppig när hon kom till oss först och matvägrade och lekte inte men snart nog så blev hon en levnadsglad katt igen och nu har hon fått ett permanent hem via katthemmet.

Hehe, Pärla kan se ganska butter ut men hon har ett hjärta av guld. Jo, man ser lite likhet.

hihi ja den damen såg lite bestämd ut! :D men sööt!

Åååh vad vacker Rut är och vilken skicklig fotograf! :bow:
Roligt med en stödhemskatt som fick stanna! Kunde jag bara så hade jag gärna behållt Saga, men jag har redan 3 katter vilket känns som max i min lgh och min hane spöar upp Saga då och då :(
Men jag hoppas det rätta hemmet dyker upp för henne!
Ångrar inte en sekund att jag tog in henne, jag gör detta privat utan någon förening i ryggen, men det är väl värt varenda krona!

Nämen sicken liten söt dam!
Det är läckert med de där riktigt mörka sköldpaddorna!
:d Hoppas hon får ett fint hem så småningom!

Liknande trådar

Katthälsa Jag vill gärna höra era tankar om detta: I höstas flyttade jag ihop med min sambo på våran gård, de tog med sina två katter (en hane -...
Svar
1
· Visningar
618
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag hittade ingen färgtråd här på kattforumet, men jag vet att det finns en hel del duktiga kattmännsikor här som jag fräckt hoppas...
Svar
2
· Visningar
1 471
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Jag kommer att synas här under katt då och då framöver då vi äntligen bestämt oss för att skaffa katt! Någon som vet den rätta...
Svar
8
· Visningar
1 204
Senast: eyz
·
Övr. Katt Idag är det 4 år sen min Fia fick hjälp över regnbågsbron. Här är hennes och min historia. Hösten 1997 fick jag för mig att jag...
Svar
5
· Visningar
1 213
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama