sköldkörtel problem?

Hos människor, hundar och katter medicineras det med ett syntetiskt sköldkörtelhormon, Levaxin. Hästar kan även få sjukdomen men om behandling sätts in och hur prognosen ser ut vet jag inte. Kan tänka mig att det behövs ganska stora doser hos häst då det är ett humanläkemedel man använder. Är väl ganska ovanligt generellt sett men förkommer hos äldre hästar.
Är din häst diagnosticerad med det?

Min pålle har en sköldkörtelförstoring, upptäckte det i somras.. pratade med vet. som sa att om hästen verkar må bra, har ingen feber eller liknande så är det ingen fara. Börjar hästen må dåligt skulle jag kontakta veterinär igen. Har pratat med andra om detta problem, och de har också haft sköldkörtel förstoring på sina hästar, och hästarna ändå mått bra..

Liknande trådar

Hästvård Jag har nog varit otydlig innan! Jag vill veta om det är någon som har fått samma diagnos på sin häst som jag fått på min häst. Han...
Svar
1
· Visningar
494
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst...
2
Svar
31
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
348
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej, Undrar vad ni andra har för erfarenheter av muskelbristningar på hästar? Min har fått en muskelbristning i ett bakben, tyvärr samma...
Svar
5
· Visningar
457
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp
  • Stor enkel hundras med lagom driv