skoldans, värdelös på att dansa. hjälp snälla?

millan10

Trådstartare
Vi ska ha skoldans snart och då ska vi bland annat dansa vals, foxtrot och bugg. Jag tycker att det skulle vara rätt kul att dansa men nackdelen är att jag typ aldrig gör det för jag kan verkligen inte dansa. Vi kommet att testa på alla danser lite innan vi ska iväg på riktigt, men det skulle ändå kännas lite skönt att veta lite av stegen i förväg. Bara för att vara mer förberedd. Har testat på vals och foxtrot lite snabbt och det är liksom bara grundstegen. Inget speciellt alltså. Men minns de inte exakt. Buggen lär också bara vara grundsteg. Kanske någon snurr eller så. Vet ni några bra videos eller instruktioner om hur man kan lära sig danserna? Finns det någon här på buke som kan hjälpa mig? Skulle uppskattas väldigt mycket! :)
 
Det jag tycker är allra svårast är att släppa kontrollen och följa en annan. Jag som tjej ska ju bli "förd". Tipset där är att sluta tänka. annars så: YouTube!
 
Ja, det är något jag också tycker är svårt. Lite extra svårt när man kanske måste dansa med någon som inte är särskilt van att föra. Vet någon någon video som visar dansstegen bra eller om det finns någon bra beskrivning på hur man gör?
 
Sök på "foxtrot for beginners"/"how to dance dansnamn" eller kanske på svenska också fungerar. Jag brukar googla allt möjligt, oftast frågor och alltid få svar så hur man dansar vals ger säkert lite träffar ;)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
849
Senast: Stekspaden
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 101
Senast: Rosett
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 585
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Vad föredrar ni till era barn? Har alltid tänkt att jag vill ha mina barn i en liten byaskola för att jag själv gick 2år i en liten...
2
Svar
20
· Visningar
2 632
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp