Skolavslutning i kyrkan, äntligen!

Tycker att kyrkan är utmärkt att använda, framförallt nu med all invandring så att barnen lär sig efter det dom nu ska anpassa sig till.

I kyrkan får du gå även med mens och kvinnor får lika bra platser som män, så ska det vara.
Så är det INTE i alla kyrkor kan jag intyga. Det beror helt på vilket samfund du är med i. Visste inte du det som kristen??? Och vad menar du att barnen ska anpassas till? Vi har ingen statsreligion längre i Sverige. Det borde du också veta.
 
Så är det INTE i alla kyrkor kan jag intyga.
I vilka kyrkor i Sverige som tillhör svenska kyrkan utesluter man kvinnor som menstruerar? Eller har uppdelade platser för män och kvinnor (där kvinnorna får de sämre platserna)?
 
Tänker på de stolliga idéerna om hur man slutar att ge information på t.ex. muséer, och i god postmodernistisk anda istället har bildspel utan text, eller levande rollspel?

Rena rama skiten, som gör att saker blir obegripliga, och fråntagna sin kontext.
Det håller jag med om, mycket av vad de håller på med är skräp. Men det är en annan diskussion än den i tråden.
 
Tycker att kyrkan är utmärkt att använda, framförallt nu med all invandring så att barnen lär sig efter det dom nu ska anpassa sig till.

I kyrkan får du gå även med mens och kvinnor får lika bra platser som män, så ska det vara.
Glöm inte att lära ut tvånget kyrkan har stått för och häxbräning och annat kyrkan ligger till grund för.

Själv började jag fundera på hur vi medicin och forsknings mässigt legat till om vi inte blivit kristna.
 
Vilka samfund i sverige tillåter inte kvinnor som har mens att komma in? Det finns ett fåtal som inte tillåter kvinnliga präster dock.

Du får inte gå in utan huvudduk och med mens i en moské tex.

Nu gjorde jag det ändå, kändes underbart skönt att trycka till gubbjävlarna.
 
Ja, det var väl det jag tänkte, att det inte är några kyrkor som tillhör svenska kyrkan :).

Av ren nyfikenhet: vilket samfund rör det sig om?
Svenska kyrkan är ett eget samfund. Finns många samfund där kvinnor och män inte sitter tillsammans. Armeniska kyrkan, en rysk kyrka och flera katolska i Malta t.ex . Armeniska är den mest extrema jag har varit i, där får kvinnor inte korsa benen eller gå in med mens. Fast det har jag varit ändå.
 
Svenska kyrkan är ett eget samfund. Finns många samfund där kvinnor och män inte sitter tillsammans. Armeniska kyrkan, en rysk kyrka och flera katolska i Malta t.ex . Armeniska är den mest extrema jag har varit i, där får kvinnor inte korsa benen eller gå in med mens. Fast det har jag varit ändå.

Vidrigt med andra ord.
 
Du har alltså förbjudit dina barn från att ens besöka en kyrka?
Ser ingen anledning till att de ska besöka en kyrka. Lika liten som att besöka moské eller synagoga. Vi gör undantag för alla tre när vi bor i Jerusalem i höst. Ser inget fel i att hålla mina barn utanför religion förutom undervisning i skolan.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har ganska stor förståelse för att kyrkan tycker att det känns litet snullet att huset duger men inte budskapet, att...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
6 754
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp