Sv: Skolans ansvar för barnens kläder?
Fast det är ju inte att överföra den till vuxna. Det är när du har en ny och varm jacka som du har tänkt ha på dig, och en tunnare äldre jacka undanlagd som reserv, och din kollega tar din tjocka, nya jacka utan att fråga så att du får frysa. Och utan att fråga fast du står precis bredvid. Jag skulle inte tycka att det var ok.
När det gäller parallellen till vuxna så skulle jag aldrig gå bananas om någon kollega lånar min extrajacka om den glömt sin. Mig spelar det ingen roll om den säger till i efterhand. Inte i varianten "Öh, jag tog din jacka", men om den säger att det var brådis, den egna jackan var kvarglömd hemma - är det OK? Jag ser till att ha min egen här från och med imorgon. Inte fasen skulle jag bli vansinnig och börja prata anmälan. Eller gör folk det?
Fast det är ju inte att överföra den till vuxna. Det är när du har en ny och varm jacka som du har tänkt ha på dig, och en tunnare äldre jacka undanlagd som reserv, och din kollega tar din tjocka, nya jacka utan att fråga så att du får frysa. Och utan att fråga fast du står precis bredvid. Jag skulle inte tycka att det var ok.