sko tvååring ?

F

ft_lover

Hej !

Jag ska titta på ett russ som jag troligen kommer köra i ponnytrav i framtiden men än så länge är hon bara två år och grundinkörd ..
så det får vänta ett tag .. jag undrar iaf hur jag isåfall ska göra med henne till vintern ? Ska jag sko henne ? hon kommer ju inte gå så mkt utan mest småköras / tömköras o.s.v
När tycker ni att man ska börja med att sätta skor på ponnyer ?
vill inte att hon ska halka runt i hagen direkt och itne när man arbetar med henne heller..

Sen ( jag vet att det är fel forum för denna fråga ) undrar jag hur ni brukar göra vid hästköp? detta kommer bli mitt första köp , vad bör man fråga och titta extra på..
vet att man ska besikta hästen , men kan det räcka om man får nåt sorts veterinärs intyg om att hästen är frisk ?
Ska man skriva på nåt kontrakt om att man köpt henne ?
Hur ska man ställa dessa frågor ?
Vad ska man göra om dom inte har några papper på henne :crazy:
eller asså jag vill ha bevis på vem hon är liksom .. ni fattar ..
tack på förhand ! :confused:

Sv: sko tvååring ?

Ska du köpa ett russ och ha på travet så måste det finnas papper på henne , hon måste alltså vara regristrerad, ta med dig någon som kan det här med russ och en som vet hur en bra travruss ska vara och sen är det bara att fråga så mycket som möjligt och ja du måste ha vetrinärintyg på henne tycker jag i allfall,, vi har alltid köpekontrakt på våra ponnyer som vi säljer och det är en trygghet för båda parter.
Men om du vill veta om bra ponnytravare så kolla på travsidorna på nätet Sptf och ponnytravet de har ju också annonser där.

Sen till det andra om att sko en 2 åring så har vi aldrig gjort det alla behöver ju faktiskt inte skos, själv har jag en shettis som går på travet som går oskodd och en annan som bara har skor fram.
Min syster skodde bara deras 3 års russ i slutet på säsongen när de tyckte att hon började ömma lite men det kan du faktiskt kolla med din hovslagare tycker och är han bra så säger h*n om det behövs eller inte.

Sv: sko tvååring ?

ookej , aa jag vet,.
men jag ahr verkligen fallit för den här hästen ! :crazy: :o
vad ska jag göra om hon inte är registrerad elr och dom inte har några papper på henne ?det är dom som har fött upp henne och så.
:confused:

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Jag har lite frågor om golden retriever som skulle vara jätte snällt om ni som vet kunde svara! Först så kan jag säga att jag är 15...
Svar
13
· Visningar
3 242
Senast: LiviaFilippa
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 642
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 620
Senast: TinyWiny
·
Körning Fråga mig inte varför. Men jag har fått någon knäpp idé om att jag ska försöka tolka med H.H i vinter. Men för att kunna göra det då...
Svar
3
· Visningar
1 436
Senast: Pallen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka