Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Betalar 1200 för helskoning ink skor.
Han blir stressad och får panik vad jag förstod det som om han inte fått lugnande. Min hovslagare är godkänd enligt jordbruksverket.
Jag tror inte på att hästar blir så här utan anledning. Grundorsaken till den här typen av beteende brukar vara fysiskt och inte psykiskt. Att sen hästen blir rädd för att det skall göra ont är i regel en sekundär sak.
Ofta så har en häst som uppför sig så här vid skoning t e x Shivering, muskelproblem eller SI-leds problem.
Det är en sak om man redan står med en sån här häst, då får man göra så gott man kan, men att köpa en som är på det här sättet skulle inte jag göra i a f. Det innebär väldigt mycket merproblem och sannolikheten att hästen faktiskt har en allvarlig fysisk defekt är stor.
det behöver väl inte alltid vara fysisk orsak!! har hört många skräckhistorier om hovisar som varit för brutala mot stressade hästar och tro f*n att vissa kanske reagerar med skräck sen. inte konstigt..