Shaggy
Trådstartare
Jag har insett att vill jag hålla min häst i en bra kondition så måste hon ha sulor. Hon går nu och söker väg när vi är ute och rider för att slippa trampa på gruset och hon ömmar krafftigt om hon råkar trampa på en liten sten. Hon får kraftiga spänningar i hela kroppen pga sin rädsla för att få ont i fötterna och blir därmed halt. Eftersom jag tränar för att starta hästen i distans så fungerar det inte med att minska träningen eller rida på anpassat underlag.
Frågan nu är ska jag slå på sulor enbart fram eller runt om. Hon ömmar fram men jag vet att min häst gärna lägger fram vikten om det är minsta lilla obehagligt bak. Därav min tanke att använda 4 sulor. Nackdelen är ju att sulor täpper till och jag egentligen inte vill ha sådana (inte min hovslagare heller) och som sagt hon ömmar bara fram. Någon som kan ge ett tips om hur jag ska tänka.
Frågan nu är ska jag slå på sulor enbart fram eller runt om. Hon ömmar fram men jag vet att min häst gärna lägger fram vikten om det är minsta lilla obehagligt bak. Därav min tanke att använda 4 sulor. Nackdelen är ju att sulor täpper till och jag egentligen inte vill ha sådana (inte min hovslagare heller) och som sagt hon ömmar bara fram. Någon som kan ge ett tips om hur jag ska tänka.