Skjutsa hund med cykel..

G

glee

Nu kan ni få hjälpa mig att spåna lite här.. :)

Det skulle vara så bra att kunna ta med Selma och cykla lite längre. Vet inte riktigt vad som skulle vara bäst.. En korg (funkar nog inte med vanlig eftersom hon väger 15 kg) som man sätter fast henne i på något sätt?

Eller någon burliknande sak som man skruvar fast på pakethållaren?

Kanske en cykelkärra? Det är det jag funderat mest på. Det finns speciella för hundar (2000 kr.. :smirk: ) men det känns lite läskigt att ha hunden en meter bakom sig om man cyklar vid vägar.

Säg nu inte att jag ska skaffa körkort för det vill jag inte. :D Jag vill cykla!

Sv: Skjutsa hund med cykel..

När jag cyklar med min hund så låter jag henne springa bredvid cykeln.
Då slipper man dyra korgar och så får hunden dessutom motion och tycker det är roligt efter som att den också får vara med!:)
Glöm bara inte att ta pauser eftersom att det kan bli lite jobbigt för hunden ;)

Jag ska ha med henne till jobbet ibland och då cyklar jag längs bilvägar så jag vill inte låta henne springa bredvid. (Har inte tillräcklig lydnad för det heller ;))

Skulle vara kul att kunna cykla till badplatser också, men det blir för långt för henne att både springa dit och leka där och sen springa hem.

Okej, då tycker jag nog att cykelvagnen var det bästa alternativet!
Den där buren kanske kan bli ostadig att ha på pakethållaren...

Jag har en mkt god vän som har en hund kärra efter cykeln, hon och hennes man gör många långa cyckelsemestrar och det blir för jobbigt för deras stora labrador att springa med i värmen.

Hon är mkt nöjd och det är hunden med

Köp en gammal postcykel, låt en händig människa svetsa så att det blir som en korg runt. Såga till en skiva som botten, stoppa ner en filt o sen i med hunden. Plättlätt!!! Kan även tipsa om att sätta sele på hunden o sen binda (kort som bara den) fast den ifall den har tendenser att vilja hoppa ur.

Åååååå jag vill också cykla med min vovve! :)
Min tanke var att sätta fast en större låda eller korg framtill på cykeln där vovven skulle sitta, så att jag skulle kunna ha mer kontakt med och koll på hunden medans jag cyklar. Jag har letat ihjäl mig efter en gammal postcykel, men det verkar vara omöjligt att få tag på en sån (om man inte bor i skåne). Helst skulle jag vilja ha en treväxlad cykel med stor "pakethållare" fram, men dom postcyklar/paketcyklar som finns till salu är oväxlade och finns som sagt i skåne, vilket är lite för långt att åka för mig... :crazy:

Så nu är min nästa idé att köpa en gammal treväxlad cykel och försöka få nån att hjälpa mig att svetsa ihop nåt bra framtill på cykeln. Men det känns som ett sånt där projekt som aldrig kommer att bli av tyvärr... :(

Vilken tur man har, som får plats med sin vovve i en vanlig cyklekorg! :D Lilla Arne tar inte stor plats, och tycker faktiskt att det är rätt kul at cykla! :p

Ja, cykelkärran känns säkrast, för om man fixar något själv kanske man gör något litet fel så hela grejen rasar av. :p

Tricatel: Postcykel lät ju jättesmart! Ska se om jag hittar någon. Men som cassiopeja skrev känns det som ett projekt som aldrig skulle bli av..

giowanna: Ja vissa har det bra :D

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
680
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag funderar på köpa en springer att ha på cykel för att kunna cykla på trafikerade vägar utan ett koppel i handen för att ta oss till...
Svar
3
· Visningar
929
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 659
Senast: AlmostEasy
·
Övr. Hund Facebook påminner mig pinsamt ofta om att det liv jag hade bestod i princip bara av mitt liv med hund. Så det dyker upp hundbilder och...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 386
Senast: prallan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka