Skjuta upp mensen utan p-piller....

Rhodugune

Trådstartare
.... hur fungerar det?

Jag kommer som det verkar få min mens precis under en resa jag planerar nästa månad, så ****** typiskt!
Har verkligen försökt att planera in den så jag inte skulle ha mens, min mens kommer några dar tidigare varje månad och den här månaden kom den en hel vecka tidigare, så risken är stor att jag får den precis då jag ska åka iväg med min kille....

Mitt preventivmedel är en kopparspiral, men jag har läst att man kan ta tabletter med gulkroppshormon och få mensen uppskjuten, någon som har någon erfarenhet av det?

Finns det en flera olika sorter, vilken har du provat?
Hur fungerade det för dig?
Plus alla andra frågor jag inte tänkt på att ta med.

Väldigt tacksam för svar, för så här var det inte meningen att det skulle bli....
 
Sv: Skjuta upp mensen utan p-piller....

Primolut-Nor fick jag utskrivet när jag behövde skjuta upp mensen. Funkar fint så länge man börjar ta dem i tid. Var beredd på mellanblödningar eller oregelbunden mens en tid efteråt (drabbar förstås inte alla).
 
Sv: Skjuta upp mensen utan p-piller....

Jag får hoppas att det inte drabbar mig då, men fungerar det så är det värd det, tack för svaret.
 
Sv: Skjuta upp mensen utan p-piller....

Har använt primolut, fungerade bra och inget krångel efteråt. Nu kör jag med p-piller och ger långfingret åt mensen always!! :D
 
Sv: Skjuta upp mensen utan p-piller....

Hahaha!
Önskar jag kunde göra det också, härligt att det fungerar för dig. :)

Skönt att höra att den verkar att fungera att ta utan att man får några biverkningar.
 
Sv: Skjuta upp mensen utan p-piller....

Lånar min egen knapp

Ville bara meddela hur det gick om någon är intresserad. :)

Det är nu några dagar sen jag kom tillbax från min resa, fick Primolut-Nor utskriven som jag tog när min mensvärk dök upp ett par dar innan resan, brukar känna av att den är på väg ett par tre dar innan, det var allt jag kunde gå på eftersom min mens är rätt oregelbunden.

Det fungerade som det skulle, jag kände inte av några biverkningar, fick inga mellanblödningar.
Jag är helnöjd, är så glad och tacksam att det fungerade och för hjälpen och för svaren jag fick här så jag vågade prova. :)

Kram, Maya
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
2 990
Senast: zassoo
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 075
Kropp & Själ Jag känner mig sjuk färdig med det här med mens och PMS. Jag har ett barn och vill inte ha fler, så nu känns det inte som det är nån...
2
Svar
22
· Visningar
2 557
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp