Skjuta upp löp?

falukorw

Trådstartare
Går det att göra det?
Några nackdelar?
Hur gör man?
Kan man para som vanligt löpet efter?
Hur länge blir det uppskjutet?
Hur påverkas hunden mentalt?

Anledningen till att jag frågar är att min dv.schnauzer Nova är anmäld till MT (korning) om knappt två veckor men det känns som om hon kan börja löpa vilken dag som helst. Vore så otroligt tråkigt att missa eftersom vi bara ordnar en gång om året.

Sv: Skjuta upp löp?

Jag har ingen aning om det du egentligen frågade efter, men hon får ju göra MT även om hon löper, fast det kanske du inte vill? :)

Sv: Skjuta upp löp?

Går det att göra det?
Några nackdelar?
Hur gör man?
Kan man para som vanligt löpet efter?
Hur länge blir det uppskjutet?
Hur påverkas hunden mentalt?

Anledningen till att jag frågar är att min dv.schnauzer Nova är anmäld till MT (korning) om knappt två veckor men det känns som om hon kan börja löpa vilken dag som helst. Vore så otroligt tråkigt att missa eftersom vi bara ordnar en gång om året.

Jag skulle aldrig göra det för en sån sak. Risken ökar för juvertumörer.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har, för första gången i mitt liv, blivit med tik. En omplacering, snart fem år gammal, som tidigare bara bott hos sin uppfödare och...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Min hund löpte i augusti förra året enligt hon jag fick henne av, sedan löpte hon inte förrän i juni och nu löper hon igen :confused...
2
Svar
34
· Visningar
4 582
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 512
Senast: MimmiNO
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 507
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka