Skjuta på en rävunge?

Sv: Skjuta på en rävunge?

Men om det var en metall pil så måtte det väl var någon som har pilbåge licens.//bonny

Men vad är det för fel på folk!! :crazy::cry:
Jag såg en räv idag när jag var ute och red! :love:

mina hästar har bott där detta inträffade och jag vet att det bor en del konstiga människor där ute. en annan räv som också var tam försvann helt plötsligt, den hittades aldrig. vilka idioter det finns! tur man flyttat hästarna.

Ja man undra vad det är för ett stolpskott som gjort något sånt här! :mad: Fy sjutton, stryk skulle dom ha!

Vi har en ungräv här på gården som orädd lufsar runt stallet och la´går´n. I sommar när la´gårdsdörrarna har varit öppna så har vi träffats där inne när vi kommit för att mjölka. :) Brukar stå någon hink med mjöl ibland därinne att slurka i.

Det är en tuff liten gynnare och en kväll här i början av Aug. så kom den in i huset. Vi satt och fikade och ytterdörren var öppen, plötsligt ropade min son att han såg räven och att den hade kikat in på oss runt hörnet. Iom. att han blev så ivrig och ropade till så blev det ett väldans liv i hallen och på bron. Synd att man måste stänga dörren nu på kvällarna, hade varit trevligt med fler besök av "vår" räv som nu mer kallas för Robin Räv! :love:

Kicki :)

Ja ididoter finns det gott om.
Samtidigt ska man tänka sig för innan man vänjer vilda djur vid folk - det är då lätt att dom råkar illa ut.

Det är så fruktansvärt så jag finner inga ord... Ingenting får mig att bli så illa berörd som djurplågeri. :(

Finner inte ord. Det enda som hjälper på såna här idioter är spöstraff och det rejält. Inte daltas med på nån anstalt. Det skrämmer dom inte det minsta. Eller sätt dom i en stupstock på torget och låt folk gå lösa på dom. Ungdomar skall fostras av föräldrarna att värna om djuren.

Jag var med om en liknande sak med metallpilar där... I somras var jag på ett ridläger i Norrköping, och en dag när vi tar in hästarna ser vi en stor metallpinne sitta rakt in i en av hästarnas bak. Någon har antagligen skjutit den med blåsrör/pilbåge (men gissar på blåsrör), när vi ändå varit i närheten. Som tur var satt den bara några cm in, hade kunnat sätta sig rejält i muskeln. Men tänk om hela gått in, var ca 1 ½ dm! Skitläskigt..

fy vad otäckt! vilken tur att det gick bra ändå. mina hästar bodde ju där ute också, tack och lov har jag flyttat dem. min syster som också hade sina tre hästar där i krokarna flyttade i veckan, tur det kanske. vilka sjukhuvuden det finns :crazy:

Eller hur.. Men jag misstänker att det är samma gäng.. Säkert några tonårskillar eller nåt..

så jäkla sjukt! :mad:

borde vara dödsstraff på folk som gör såna saker. nästa gång skjuter dom en människa.

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Cattis_E
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 171
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 956
Senast: Hermelin
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
1 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka