Skjorthjälp!

AraSlei

Trådstartare
Jag behöver hjälp med att hitta skjortor som passar min kropp :p

Jag är bredaxlad men smal, vilket gör att jag i de flesta storlekar skulle behöva ha en storlek mindre under brösten och nedåt, än vad jag behöver ha över axlarna.
Kan t ex ofta ha S eller M över axlarna, men behöver ha typ XS för att den ska sitta snyggt i ryggen.

Jag har provat alla möjliga olika skjortor, men har verkligen svårt att hitta någon som sitter snyggt.
Finns det någon skjortmodell som har lite extra slimfit? Extra broad shoulder? :p

Jag har likadan kroppsform.. i vissa skjortor kan jag ha strl 34 men i andra måste jag ha 38 för att de ska passa över axlarna.. men då är det för stora nertill.. :meh:
Jag hittade en modell som H&M hade (har?) enfärgade svart eller vit, med knappar endast upp förbi brösten liksom.. den är i ett stretchmaterial som gör att den sitter bra över axlarna och samtidigt smiter åt lite under brösten!
Skulle tro att det är denna:
http://www.hm.com/se/product/93004?article=93004-B
Bra pris också! :up:

Oj vad jag känner igen mig!
Jag har breda axlar, kraftiga armar, små bröst och smal midja. Många skjortor sitter för jävligt på mig.
Min lösning är att helt enkelt köpa en som sitter bra över axlar och armar och sy in i midjan.
Kan tyvärr inte ge tips på märken, handlar mest på second hand.. De nyaste skjortorna jag har är från Lindex och typ 7 år gamla. Mina senaste second hand skjortor har varit för pojkar, alltså barn-pojkar, och de har varit både billiga och enkla att sy in :up:

Maken har svårt att hitta skjortor, trots att han är snudd på så normalbyggd man kan vara. Han testade att beställa måttbeställt från Tailor Store och det blev riktigt, riktigt bra. Jag ska också beställa därifrån när jag blivit av med mina gravidkilon. :p

@sthu Ah, ännu en som avviker från skjortmakarnas bestämda mall! :D
Jag är ju ingen hejare på att sy, är det svårt att sy in dem?
Skulle gärna vilja köpa några finare skjortor att ha på jobbet, men vet inte om jag vågar sätta saxen i en Ralph Lauren-skjorta.. :o
Jag har faktiskt någon skjorta som jag snott från min lillebror, problemet med dem är att de blir så väldigt långa på mig :(

@Tassetass Åh, tack för tips! Ska in och kolla där :)
Ångrar skapligt att jag inte sydde upp ett gäng skjortor sist jag var i Kina....

Har precis samma problem. Kolla upp Maison Scotch. De har verkligen fantastiskt passform på sina plagg. Visserligen är utbudet av de klassiska skjortorna lite knapert men de har en hel del blusar i typ skjortmodell.
Priserna ligger i mellanklass. Rekommenderar deras egna butik i Moodgallerian Sthlm. Annars finns märket även hos MQ, DO och internet.

@AraSlei De är så fruktansvärt superdupertrevliga i den affären. Helt omöjligt att gå ut därifrån tomhänt ;) Vet inte om det är ett försäljningsknep men är alltid glad, nöjd och lite fattigare när jag går därifrån :P

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag letar efter en feminin partyklänning. Och då menar jag inte med en massa volanger och småblommor, utan liksom en kvinnlig klänning...
2
Svar
29
· Visningar
4 080
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Behöver en skön sportbh med dragkedja fram. Gärna som går att beställa pga vill kunna beställa olika storlekar och prova hemma...
Svar
1
· Visningar
422
Senast: Tassetass
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
29 995
Senast: Åsa A
·
Relationer Jag skulle behöva lite råd. Jag är sedan ca 20 år tillbaka tillsammans med en man. Vi blev sambos för 7 år sedan och har två barn med...
2
Svar
24
· Visningar
5 971

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka