Skitsnack?

Fina

Trådstartare
Ska denna tråd va här? jaja...

Vet inte om någon annan bryr sig heller för den delen.

Jag tycker iaf att det är väldigt mycket rent skitsnack här.
Väldigt tråkigt att läsa... särskilt "diskreta" personpåhopp...

T ex:
"en jag känner har gjort såhär eller säger såhär och jag tycker han/hon är såååå dum som gör det här"

Visst kan man fråga vad andra tycker, det är ju vad den här mötesplatsen är till för... Men går det inte över gränsen ibland?

Om någon skriver om problem i stallet, att andra i stallet bär sig dumt åt mm... Vad kan man svara egentligen? Man vet ju faktiskt inte ett dugg om vad som stämmer och vad de andra EGENTLIGEN har gjort!

Är det bråk beror det oftast på båda parter... Hur kul är det för "påhoppade" personer att läsa här sen om hur elak och dum i huvudet man är... hur mycket folk som helst som man aldrig träffat bara håller med och säger "fy vad elaka de/den är... "

Även jag svarar på såna trådar ibland... Men vad ska man skriva??

Blev väldigt svamligt här... Hoppas någon förstår ialla fall.

Vad tycker ni? Är det inte mycket sådant skitsnack här på buke?

Sv: Skitsnack?

T ex:
"en jag känner har gjort såhär eller säger såhär och jag tycker han/hon är såååå dum som gör det här"

Visst kan man fråga vad andra tycker, det är ju vad den här mötesplatsen är till för... Men går det inte över gränsen ibland?

Om någon skriver om problem i stallet, att andra i stallet bär sig dumt åt mm... Vad kan man svara egentligen? Man vet ju faktiskt inte ett dugg om vad som stämmer och vad de andra EGENTLIGEN har gjort!

Är det bråk beror det oftast på båda parter... Hur kul är det för "påhoppade" personer att läsa här sen om hur elak och dum i huvudet man är... hur mycket folk som helst som man aldrig träffat bara håller med och säger "fy vad elaka de/den är... "

Men som du vet så hjälper det inte speciellt ofta om man säger till personerna ifråga. Utan men kan behöva utomstående hjälp, med tips och synpunkter. Hänger man inte ut någon med namn, så kan ingen bevisa att det är just den personen den talar om. Oftast blir väl folk berörda för att det som skrivs stämmer, annars kan det ju vara vem som helst det pratas om.

Det är sällan rök utan eld. Utan alla har sin sida, sin syn på saken, även om saker sägs och sedan ändras mellan parterna. Detta är ett diskussionsforum, och det ska diskuteras här, risken finns att någon tycker illa om en, men så är det ju i verkliga livet med. Dom som tycker illa om en behöver man inte umgås med utan det finns bättre folk som tycker om en för den man är. Det finns flertelet som tycker att jag är totalt dum i huvudet, men det lider ju inte jag av, jag har mina vänner och klarar mig alldeles ypperligt.

Nog för att det finns såna som inte gör nåt annat än att ställa till med bråk här på Buke, men efter en tid lär man sig ganska snart vilka och då behöver man ju inte läsa eller ens bry sig om dom trådarna eller inlägg.

Sådana trådar med gnäll, handlar ofta om folk i stall utan mycket kunskap om vad dom håller på med. Ex om hästen inte får vatten eller mat, skodd/verkad, har för lågt till tak, kan inte något om foder, sjukdomar unghästar/föl osv. Okunskap äter ut sig själv.

T ex:

Håller med om det där med "den o den är dum i stallet"-trådar. Man skriver om någon som (kanske) gör/inte gör något o sen vill veta "ska jag flytta ska jag anmäla till djurskyddet ska jag prata med stallchefen" .....men gå o PRATA med människan i stället, skriv inte här på Buke till folk som inte vet ett dugg och inte kan bedöma vad det handlar om.....

Jag är 45 år och har lärt mig att dom flesta menar egentligen inget illa..... och jag vill inte ha tjafs om ingenting och väljer mina konflikter, man blir så med åren tror jag.....men jag upplever att det är många rätt unga människor här som är kvar i en sorts "skolmentalitet" som jag minns från skoltiden tjejer emellan, att man ska prata skit om någon man inte gillar och få andra med sig, i st f att antigen gå fram till den personen o reda ut det eller rentav lära sig att leva med den personens sätt att vara. :smirk:

Skitsnack finns inte bara på buke utan överallt, jag tror inte det är något man kommer ifrån.
Jag gillar inte att umgås med människor överhuvudtaget, umgås hellre med mina djur, dom är ärliga, ibland skäms jag fan över att vara människa.

Jag gillar inte att umgås med människor överhuvudtaget, umgås hellre med mina djur, dom är ärliga, ibland skäms jag fan över att vara människa.

Men vi som skriver här är ju människor ;) och du skriver också här...

Ja det är ju ingen här som kan bedömma vad man ska göra/inte göra... Om man jämför med hur många som är här på buke så är det ju rätt få som känner varann i "verkligheten" eller hur man ska uttrycka det.

Komma ifrån skitsnack helt och hållet kan man nog glömma med en gång. Jag funderar bara lite. Tänkte att jag kanske kan få andra att fundera över saken oxå.

Att man bara tar illa upp över saker som stämmer tvivlar jag på. Att till exempel få läsa här att alla i stallet tycker illa om en utan att man märkt det innan kan inte va särskilt kul, till exempel. Och jag är ganska säker på att det hänt nån någon gång!

Ofta kan man nog ställa frågor mm på lite gulligare sätt än vad många gör.

Förstår vad du menar med skolmentalitet. Jag går sista året i gymnasiet nu, o även om det var värre när man var yngre så förekommer det än och jag har det i färskt minne... :crazy:

Jag förstår vad du menar, jag reagerar på sådana trådar och brukar vara neutral om jag svarar fast även kommentera att jag tycker det är opassligt att ta upp det på nätet. Många lite äldre med mig brukar kommentera samma sak. Många här som skriver är VÄLDIGT unga och tänker inte på att internet inte är så stort som de tror, och att det är ett väldigt publikt ställe. "de gamla" som jag, får väl dra vårt strå till stacken i den mån att man kan "uppfostra" genom att väcka tanken att det kanske inte var det smartaste att skriva en tråd på internet om en person som ej får en chans att försvara sig.
fast oftare än man skulle ana så kommer personen som blivit uthängd in i tråden och har identifierat sig! ibland är nog det i sig den bästa läxan....
men tradigt blir det, det håller jag med dig om. det bästa om man inte vill uppmuntra det är väl som sagt, att markera att det kanske är olämpligt att diskutera på nätet, eller iallafall som sagt om man svarar, inte ta ställning utan försöka svara objektivt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·
R
Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 443
Senast: Amha
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat