Sv: Skitsele=skitbra med denna metod!
Nej leta inte upp gamla skittrådar!
:smirk:
Skitselen från börjes kostar 898 kr + baksele 370 kr + draglinor 198 kr + däckelunderlägg 90 kr vilket blir minst 1556 kr för upp till cob i strl. En Equilex sele kostar i cob 2750 kr vilket blir en skillnad på 1194 kr. Om man inte vill bygga om, köpa till, krångla o fixa + att det blir småfult så tycker jag att man ska kosta på Equilex sele!
När det gäller shettis blir det, 898 kr + (vänd travbrösta) 160 kr + draglinor 98 kr + däckelunderlägg 90 kr = 1246 kr. Equilex shettissele kostar bara 1650 kr!
Så det är inte många kr man sparar + att man måste lägga ner lite tid för att få skitsele modellen att funka. Equilex beställer du, anpassar o kör direkt med
samt att det är lite snyggare
Men det är ju super att man kan göra om sin dåliga sele (som man redan kostat på o använt) till det bättre !
En sak jag funderat på är att kosta på en Equilex sele + en loksele och då kan man bolla lite mellan dom - hur bra som helst!
Kostar väl då runt 1650 + 3395 = 5054 men då har man ju både loksele o bröstsele och dessuton alla braiga detaljer!
Ja anl till att man ska köpa ITE:s (som börjes säljer) är att den lokselen har skruvar som gör att man kan skruva i sär och sedan ihop lokselen igen!
Men om man vet på rak arm att man ska ha lokor bara, ja då kan man köpa en billigare variant och klippa/skära sönder. Tex boles för knappt ett par tusen.
Nu riktar detta sig till dom som vill tänkte jag säga, inte bara till Åke :smirk:
O jag vill inte bråka, så jag hoppas det jag skrivit inte uppmanar till fajt