Skiter inne!

M

majabergman

Min gråhund/jämthud på 3 år skiter inne så fort hon blir lämnad ensam, självklart lämnar jag henne inte ensam flera timmar. Det räcker med att hon är ensam i en kvart.
Någon som vet av vilken anledning detta sker eller hur jag kan få bort det? :crazy:

Sv: Skiter inne!

En form av stress är det.

Det bör gå att träna bort, genom att hunden först är aktiverad till både kropp och knopp, har begränsat utrymme och bara lämnas någon minut/halvminut till en början. Gärna med ett tuggben eller annat gnag som sysselsättning.

Allt eftersom det går, utökar man tiden som hunden lämnas ensam.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 239
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år...
2
Svar
29
· Visningar
2 136
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
950
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka