Skit häst.

K

korytko

jag vet inte om jag lagt denna tråd i rätt forum, menmen.

satan vad trött man blir :@,
skulle släppa ut min häst igår, den slet sig
(självklart en tidig söndags morgon , ville väl få upp humöret på matte)
ut i hans gamla betes hage får värsta , ja. rycket, bockar brallar, skenar, sprang runt som en tok. j
ag vet att det är lönlöst att försöka få tag i honom, så jag väntar, vänder bort huvet i tre minuter och när jag tittar igen så har hästjäveln gått och bli halt, !!!!!

Innan säsongen och allt,
linement bandage och rasthage. ska upp och se hur han mår idag. undrar hur det blir när man släpper bete ?

ville bara skriva av mig lite :angel:

Sv: Skit häst.

Välkommen i klubben!

Jag skulle "bara" ut och skritta en sväng med min efter vrickning färdigvilade ponny som handhäst. Men han slet sig, och tjoflöjt, så var han halt igen. :mad:

Å andra sidan - det hade han nog blivit om jag hade släppt honom i hans vanliga hage också, om han inte var mer färdigläkt än så. Liniment, bandage och rasthage här också! :cool:

Jag säger oxå välkommen till klubben! Min häst (dock 2006) vrickade hovleden, hade iaf hunnit starta två st fälttävlan men sen går och och vrickar hovleden;( Nu har hon från i Januari 2007 varit igång, under Mars har jag börjar rida ordentligt på henne och igår red jag faktiskt min första tävling på nästan ett år:) En dressyr tävling och det gick faktiskt jätte bra..Hon kanske behövde ett år på sig att vila upp sig men jag har inte tyckt det varit roligt:)
Så jag vet hur det känns!

kanon stort ben men med mindre hälta. jaja, bättre iaf.
nej det är fanimig inte kul. jag lider med er !

Jag är väl också välkomen in i klubben, då..
Köpte min häst för 3 veckor sedan - sen slet hon sig och gjorde en hääärlig "slidestop" så hon satte sig på rumpan - och blev halt i h.bak! haha, det är precis som jag trodde att det skulle vara med egen häst! (inteeee) men hon är himla söt, och jag vet att jag inte har mer otur än andra. :)

Jag platsar nog i klubben också. Köpte en unghäst för ca 6 veckor sedan. Tredje dagen hemma gör hon en jättebrall i hagen tillsammans med en kompis och blev halt. Det blev en fraktur på strålbenet höger fram. Står i sjukhage/boxvila nu, ska upp på koll nästa vecka, men mkt dålig prognos. Hon gör inte saken bättre genom att försöka spränga sjukhagen varje dag/ riva boxen och använda höger fram att stampa rejält med.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 752
Senast: Stereo
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 373
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka