Skimmelcancer

Hedda_007

Trådstartare
Är det någon som har någon erfarenhet av skimmelcancer?

Har kommit en knöl under svansen på min häst. Har fått tid hos veterinären på onsdag men tycker det är lång tid tills dess då jag ju är orolig. Det som jag oroar mig mest över är att det rinner svart vätska från knölen och att den har kommit så fort. Den började komma för ca en vecka sedan och har sedan bara växt. Nu är den väl som en ärta, inte jättestort kanske men det rinner från den ganska mycket.

Har försökt läsa om det på internet men hittar ingenstans att det ska rinna svart från dem. Tänkte först att det kanske var en ink men på min förklaring till vet trodde han det var en knöl.

Sv: Skimmelcancer

Jo vissa typer av melanom kan vätska sej periodvis. Jag tycker dock inte att du behöver åka till vet med hästen. Vad ska han göra? Operera i melanom är helt förkastligt. Då orsakar man oftas bara ytterligare spridning. Nej håll rent med koksaltlösning och håll tummarna att det växer långsamt så att du kan ha kvar din häst i många år till. Själv har jag många skimlar. Flera av dem har små melanom här och var. Inget som bekymrar varken hästarna eller mej. En gammal hingst hade otroligt mycket melanom i svans och mankam. Honom fick vi till slut avliva 21 år gammal pga återkommande infektioner i de drabbade områdena...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 655
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 422
Senast: Solstig
·
Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
19 058
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar