Min är femgångare, möjligtvis rack också. Extra gångarterna är tölt, den är framtagen och går att rida i. Passen är inte riktigt framtagen men ibland går det för snabbt för att hinn med i tölten, då blir det pass. Passen är ungefär samma fart som lugnare galopp, tölten som lugnare trav. Ibland känns/ hörs det att det inte är tölt, men lite som rack. Rack är ingen stark gångart hos henne men går nog att träna fram, jag känner dock inte att jag har tillräckligt med kunskap för det. Dream har också snabb skritt, framför allt när hon får skritta av ute på långa tyglar, men det är inga problem att kort ihop henne. Galoppen är inga problem för Dream, framför allt inte på böjda spår eller ute. Det som är svårare med henne är att korta traven mycket, då är hon inte riktigt stark nog så det blir gärna tölt.
Jag tycker att det är roligt att hon har fler gångarter, och hon är väldigt rolig att rida. Hon fyller snart sex år så jag känner att det finns tid för att utbilda henne mer, hon är inte färdig