Skillnader jämfört med gamla forumet

Jag tänkte ta upp lite skillnader här, fyll gärna på med egna observationer.
Det är ett helt nytt system så det som kanske är mest förvånande är att så mycket är lika.

Citat tar mindre plats.

Klickar man på en användare får man upp en snabb popup om användaren istället för att hela profilsidan skall laddas.

Man ser inte vem som svarat vem i trådar om man inte citerar.
(Det finns numera inget som visar vem man svarat förutom citat. Jag kan tänka mig att en del kan ha lite problem med detta. Samtidigt är det nog den väg forumen har gått. Den lösning som fanns i det gamla forumet är en speciallösning jag lade in 2004 för att behålla funktionaliteten från tidigare forumsystem.
Fördelen med detta upplägg är att nya användare inte behöver lära sig vad KL betyder och kanske att folk inte blir så irriterade när någon svarat på deras inlägg utan att egentligen svara just deras inlägg. Dessutom kanske användarna lär sig skriva lite klarare till vem de vänder sig.
Man kan även använda en annan ny funktionalitet för att uppmärksamma en användare på att man skriver något den bör ta del av @lillebill)

Trofépoäng delas ut när man uppnått vissa saker, detta istället för att enbart räkna antalet inlägg man skrivit.

PM finns inte mer, nu finns det konversationer.

Den nya editorn innehåller en hel del nyheter, sparar utkast, spoiler m.m.

Den nya kalendern har ett forum där man kan prata om de nya händelserna

Den här personen som nu uppenbarligen ignorerar mig har gjort så i många år misstänker jag, och har iallafall tidigare inte varit möjlig att nå ens via pm (nu har jag inte kollat) så det har helt enkelt varit stört omöjligt att reda ut vad det handlar om. Jag tolkar det bara som någon som ogillar mig intensivt utan att ge mig en chans. Trist. Och att jag så tydligt ser ignoransen så känns det ju lite som en elak rövspark.

Skulle jag upptäcka att jag stod på mångas ignoneralista så skulle jag nog vilja veta det. Då kan jag ju välja att ta ställning. Antingen genom att förändra mitt förmodade dåliga kommunikationssätt ELLER konstatera att med just dom nicken kan jag verkligen överleva utan att kommunicera med.
Dom som jag haft på min ignoneralista gav jag många chanser men då dom fick mig att må dåligt och också skickade pm så hade jag i det läget tyckt det var helt ok om dom fått reda på det så dom kunde slutat förfölja mig i trådar.

@Gunnar
Tydligen, så fungerar ignorera lite annorlunda nu. Om jag är ignorerad av någon, ser jag tex trådstart men inte svar i tråd - då står det på förstasidan i aktuellt forum 'ignorerad medlem' (jag tänkte "stackars sate, så ska man inte känna att man tar sig det nicket!"), men när jag klickar på tråden så visar det sig att det är JAG som är ignorerad. Jag ser alltså 'ignorerad medlem's trådstart, men inte inlägg. Det är alltså en person som inte finns på min ignoreralista, utan det är uppenbarligen JAG som är på personens ignorera.
Är du säker på allt detta?
Vad jag vet är det så att man inte ser en annan användares inlägg om man ignorerar den, den ser dina inlägg.
Jag försökte testa med att vara en ignorerad användare på ett testforum och jag märkte inget. Som den som ignorerade såg jag inte den ignorerades tråd i trådlistan, jag lyckades dock se den i nya trådar väl inne i den såg jag inte inlägget men hade en länk "Show Ignored Content".
Har jag missförstått något, jag förstår nog inte detta riktigt, tror jag.

Nu när jag går in i tråden kan jag se den här användarens inlägg.
Om det sen beror på att denne läst här och tagit bort mig som ignorerad vet jag ju förstås inte.

Men det som hände tidigare var att jag var aktiv i en tråd av den här användaren, jag såg trådstarten och allt, och när jag återigen skulle gå in i tråden har trådskaparen skrivit en post, som på förstasidan på forumet angavs som 'ignorerad medlem' (och senaste inläggspostare då) - jag förstod inte då att det var TS, men när jag gick in i tråden var posten blank och ts användarnamn angavs. Alltså inte som 'ignorerad medlem' trots att det stod så på förstasidan.

Bara för att förtydliga; jag har alltå inte den här användaren på ignore, och har mig veterligen inte heller haft i alla fall på många år. Däremot anar jag att den användaren haft mig på ignore i många år.

@honung Är du här just nu? Isåfall kan vi testa. Jag sätter dig på ignore och så kollar du vad som händer med min tråd Våga radbrytning, den ligger på sid 1 eller 2 på senior.

@Hedinn du menar alltså att min tråd om radbrytning syns precis som vanligt? Då funkar det ju som det ska - och honungs grej är kanske nån buggskit som uppstod vid importen.

:) Jamen dåså, då måste det ju vara nåt fel som var trasigt. Jag hade inte reagerat så mycket över det om det inte hade stått 'ignorerad medlem' och att jag tyckte synd om den som kände så...:laugh:. Just eftersom jag kunde läsa trådstarten.

It was a glitch! som en tysk skulle säga. :)

Det vore ju ett sjukt roligt andranick :laugh:

Vid en tidigare omgörning fick vissa nick prefixet imported. Imported_gerbera kallar sig ju fortfarande så :D

Om jag har förstått det rätt är det bara en som har problem med vita sidor. Det andra pratar om är att det kommer för många inlägg på en sida om man svarar precis innan sidbyte för inlägg. Detta drabbas även jag av, brukar uppdatera sidan då. Jag skall försöka forska mera i det men jag tror att det fungerar som det är tänkt, om jag inte missförstått er.

Ibland när jag skickar inlägg eller svarar på ett pm så snurrar bara sidan i all evighet och en vit sida visas. Efter typ 5-10 minuter har jag avbrutit och då finns inlägget där det ska men jag kan inte se att det finns där utan de första gångerna skickade jag dubbelt för jag trodde att det inte hade skickats eftersom jag hade avbrutit. När jag väl lyckas komma in på sidan igen är det försent att göra något åt det för då har det redan gått tio minuter och jag kan inte radera inlägget och skriva "dubbelt" eller liknande utan då står de där under varandra och ser dumma ut :o

Har du adblock, andra med detta problem har haft det, slå i så fall av den för Bukefalos och se om det hjälper?

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 915
Senast: Nahar
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Just nu kan du se gamla trådar och diskussioner från 1998, jag tycker det är lite intressant att se tillbaka på vad som är lika och vad...
Svar
4
· Visningar
1 459
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 129
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Den här sidan startades 14/5 1996 och fyller därför 24 år idag! Under året har det inte skett några större uppdateringar av...
Svar
4
· Visningar
2 871
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V
  • Renrasig katt - Tica