Skillnader Bates och Wintec (wide)

kitty79

Trådstartare
Har hamnat iett läge där jag står och velar imellan wintec wide och Bates wide.
Båda två heter New och är i dressyrmodellen.

Har lånat provsadlar från två olika åf.av olika skäl litar jag inte helhjärtat på någon av dem.Bates sadeln fick jag prova med största järnet (bad om det) och har ridit i den i 5 dagar,upplever att den ligger riktigt bra på hästen ( vi har provat massor) och jag sitter bra iden.

Wintecen fick jag prova med mittimellanjärnet (utav de lila wide) åf.var inte intresserad att byta järn innan prov,således låg den i bakvikt.Satt ändå upp för att kännapå den. Jag som ryttare upplevde den som trängre än bates trots samma sits 17½ ,och blev framåtputtad på framvalvet.

Dock så lutar jag åt wintec av pengaskäl,hästen är grön och sent tagen,och vi kommer få byta igen.

Finns det någon som har suttit i samma sits som jag ?
Är det stora skillnader mellan "new" modellerna?

Sv: Skillnader Bates och Wintec (wide)

Nu har jag inte provat Wide modellerna men när jag provade den nya IWn så var det nästan ingen skillnad mellan Bates och Wintec. Det enda var att Wintec var hårdare men det är ju inte så konstigt iom materialet.

Sv: Skillnader Bates och Wintec (wide)

Då måste jag passa på att fråga! När du red i wintecen, tänkte du på om det gnisslade ovanligt mycket? Fick hem en wintec wide new dressyr för ett tag sen, gillar den förutom att den gnisslar nått otroligt :eek: har haft flera wintec förut och ingen har låtit såhär!

Liknande trådar

Utrustning Jag undrar om någon här vet vilka skillnader det är mellan en Wintec allround (den nyaste modellen) och en Bates Caprilli hopp (också...
Svar
5
· Visningar
1 654
Senast: sissu
·
  • Låst
Utrustning Nu är den här, Sadellistan version 2.0! :D Då den förra blev för lång har jag nu gjort en sammanställning av den gamla med dom...
188 189 190
Svar
3 788
· Visningar
653 261
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar