Skillnaden?

F

Franko_81

Vad är skillnaden mellan en lokal och regionel tävling?
Förutom att man blir utesluten efter två vägringar och vilka klasser det finns. :p
Svara lite och ändrar på min egen fråga (;)), banan blir väl tekniskt svårare men kan någon beskriva hur?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Skillnaden?

Du måste ha junior/senior licens (lokal kostar ju 165 medans junior/senior 550 kr eller nåt) och du måste lösa hästlicens.

På banan tror jag det är att det kommer kombinationer också..

Banorna blir mer tekniskt svåra, fler relaterade avstånd, brutna linjer, hindrerna kommer upp snabbare.

På regional tävling finns det oftas mer "titthinder", mer ifyllnads material i hindren. Högre klasser. Du måste veterinär besikta hästen innan första start för dagen.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
595
Senast: Mli
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 468
Senast: Grazing
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar

Hund, Katt, Andra Djur