skillnaden mell. hasledsgalla och gnomgående hasledsgalla???

C

calind

Med risk för att bli tjatig...är det ingen som vet om det är nån skillnad eller är det samma sak?
Är det nån som känner till nån häst som har problem med gallor i hasen, vad man ska göra åt det?
Ska det behandlas? :confused:
Har försökt leta på nätet men inte hittat nån info om det alls...

Vore kul att höra fler vinklar och lösningar...

Om jag inte har fel så är en vanlig hasledsgalla en galla som visar sig på bara ena sidan av benet medan en genomgående hasledsgalla visar sig på båda sidorna.

Om du trycker på gallan så kan du alltså se den på den andra sidan av benet också dvs en genomgående hasledsgalla.

Hoppas du förstod vad jag menade?

Aha, det låter ju sunt. Då är det bara en vanlig galla på utsidan hon har...
Men jag vet inte om jag ska kyla eller värma den. HAr kylt då jag ridit och på kvällen har jag smort in med arnika.

Vet inte om jag gör rätt...

Vissa hästar är mer eller mindre galliga i benen för jämnan och har de inte ont utav det så är det ingen fara.

Back on track ska ju vara väldans bra mot gallor har jag hört.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 715
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 522
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 553
Senast: skiesabove
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar