Sv: Skillnad

Nu har jag inte tittat närmare på bantningsfoder, men kan tänka mig att det inte är någon jätteskillnad eller att det skiljer mycket mellan olika märken och sorter.

Lättast är nog att kolla upp ingredienser m.m. för två specifika sorter, jämföra dem mot varandra och kolla vart man hittar skillnader.

Skulle säga att ett bantningsfoder är betydligt "lightare" än light. Man använder bantningsfoder för att verkligen få en viktnedgång, när "målvikten" är nådd går man över på ett lightfoder för att kunna behålla vikten, om man nu inte lagt om aktiveringsnivån drastiskt samtidigt, då kanske det funkar att gå tillbaks till det vanliga, ev med något reducerad giva.

Precis, plus att bantningsfoder oftast innehåller kostfibrer som gör hunden mätt men inte att den går upp i vikt.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
366
Senast: alex.ha
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
790
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka