Skillnad på stor och liten hund?!

Penny_Lane

Trådstartare
I helgen var jag och sambon och hälsade på sambons bror i Göteborg, eftersom det va så "inihilvetes hitt" på ren skånska så åkte vi då och badade på en badplats. Det stod på en skylt att man inte fick bada med hundar ändå kunde jag räkna till minst tre små hundar bland annat en Dvärgpincher, en chiaua (eller hur det nu stavas) samt en mops. Tydligen var det helt okey att bada dessa hundar bland barn och vuxna.

Hur ser ni på detta fenomen? Är det okey att bada en liten knähund på allmän badplats? Är det lika okey att bada en stor hund på samma badplats om inte varför?? Om jag hade tagit med min badtokiga bassetkorsning hade det varit lika okey då???

Sv: Skillnad på stor och liten hund?!

Står det skyltar om att man inte får bada med hundar ser jag det som att det gäller alla hundar oberoende storlek.

Jag tycker också att det borde gälla alla hundar, oavsett storlek.
Däremot har jag sett samma fenomen i tex. gallerior.
Sitter "hundar förbjuden-skylt" uppe, så kommer små hundar intrippandes och det är helt okej. Medans en kompis som provade gå in med sin Dobbis inte hann många meter innan han blev stoppad :crazy:

Det där har jag också upplevt när det gäller affärer/gallerior.
Vid flertalet tillfällen då jag väntat utanför med mina jyckar har dom kommit ut och förklarat att vi varit välkomna in, vilket jag betvivlar att jag hade fått höra om jag stod utanför med två större hundar.

Till TS; Jag anser också att det bör gälla alla hundar oavsett storlek, och skulle aldrig komma på tanken att ta med mina två små hundar om det fanns en sådan skylt.

Är det skyltat så är det skyltat.

En hund är en hund är en hund.

Vilket bad var ni på? *nyfiken*

För på vissa ställen är det uppsatt förbudsskyltar trots att inget förbud finnd.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka