Skillnad på lucernpellets

bettysmatte

Trådstartare
Är "ny" på lucernpellets. Är inne på min tredje eller fjärde säck just nu av samma fabrikat (Kvarnbyfoder) och från samma affär. De andra säckarna har sett likadana ut. Brunaktiga pellets, kan man väl säga. Men den säcken jag öppnade igår var annorlunda! En del pellets mer åt det bruna hållet, en del mer åt det gröna hållet. Dessutom tycker jag att de är längre till formen och fastare (mindre mjöliga). Är dessa säckar färskare, eller varför är de så olika? Pållan verkade faktiskt gilla de nya bättre...

Sv: Skillnad på lucernpellets

Vet faktiskt inte varför de ser olika ut. Men ponnyn jag har nu var väldigt petig med maten när hon kom och vägrade äta en sorts lusernpellts men när vi bytte till en annan sort åt hon det gärna. Så jag vet inte vad det är för skillnad, bara att det är det. Är också intresserad av ett svar på din fråga;)

Sv: Skillnad på lucernpellets

Det är säckar från olika tillverkningstidpunkter. Troligen också från olika pelletreringsmaskiner efter som de har olika form. Använder själv samma foder och hämtar direkt från deras lager och har fått det svaret när jag frågat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka