Skillnad på lokal och regional

Trasdockan

Trådstartare
Kan någon snäll människa berätta för mig vad skillnaden är på regional och lokal tävling? :) Vilken är den lägsta klassen som går regional? Är det svårare banor och så på regionala tävlingar?

Sv: Skillnad på lokal och regional

Lokal från 0 cm till 1 m på D ponny, (110 på stor polle) Lättare banor och lång maxtid, snälla relaterade avstånd. Oftast inte lika starkt motstånd där heller.

Regional börjar på 1 m på D ponny (110 på stor) och är upptill 130 på D ponny och 140 på stor häst. (har jag för mig att maxhöjden ligger på. (Ibland förekommer även 90 cm på regional nivå och 1 m på stor, sett det ett par gånger.) Då kommer även tightare maxtid, svårare banor och större konkurrens. Även de relaterade avstånden blir annorlunda. En trekombination kan tex vara två korta mellan första och tre långa galoppsprång mellan andra.

Som du ser så är det här för hoppning, är inte så insatt i dressyrandet. :)

*gick inte att ändra mitt förgående inlägg* Trodde inlägget låg i Tävling generellt och inte i hoppforumet. Mitt fel, :o (Ignorera den sista meningen i mitt förra inlägg :)

Men hur är det för c-ponny då? :confused:

10 cm lägre än D-ponnyernas höjd bara :)
Alltså lokalt 0-90cm. Regionalt startar på 80 och går upp till 110 :)

Lokal från 0 cm till 1 m på D ponny, (110 på stor polle) Lättare banor och lång maxtid, snälla relaterade avstånd. Oftast inte lika starkt motstånd där heller.

Regional börjar på 1 m på D ponny (110 på stor) och är upptill 130 på D ponny och 140 på stor häst. (har jag för mig att maxhöjden ligger på. (Ibland förekommer även 90 cm på regional nivå och 1 m på stor, sett det ett par gånger.) Då kommer även tightare maxtid, svårare banor och större konkurrens. Även de relaterade avstånden blir annorlunda. En trekombination kan tex vara två korta mellan första och tre långa galoppsprång mellan andra.

Som du ser så är det här för hoppning, är inte så insatt i dressyrandet. :)

Det stämmer inte. Det börjar på 90 som är fd LC (för d-ponny) då det finns LC på regional nivå också.

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 017
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Denna vecka möts hoppryttare från hela landet i Sundbyholm för att tävla om den åtråvärda titeln ”Riksmästare”. Tre vinnare ska utses i...
Svar
0
· Visningar
218
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
772
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka