Skillnad pa fot och fot

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare mardley
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 1 910
Sv: Skillnad pa fot och fot

Har två komandon.

FOT - tälingsterm, som betyder att hon SKA gå fint vid sidan, ögonkontakt osv.

HÄR - de vardagliga "fotet", där reglerna är enkla: HÄR betyder dra INTE i kopplet, gå MED mig, nosa OK, men inget släng å fläng i kopplet!! :)

Sv: Skillnad pa fot och fot

Jag använder fot vid lydnads träning och tävling. Då ska hunden gå som på tävling med kontakt.

För att bara gå fint på runda använder jag bli här, då har jag inga krav på ögonkontakt och på exakt position.

Däremot ger jag ibland kommandot fot vid promenad om vi möter annan hund. JAg går oftast med min hund lös och möter vi andra hundar tex så ber jag honom gå fot. Då vill jag att han ska vara fokuserad på mig och inte på hunden därför blir fot mer naturligt där.

Liknande trådar

Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
3 189
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 791
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 151
Senast: niardasp
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 671
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka