J
Johanna_s
Jag har Agria men funderar på att byta till folksam..
Nu undrar jag vad det är för skillnad på Agria och folksam?
Nu undrar jag vad det är för skillnad på Agria och folksam?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
De blev det när de begränsade taket för hältor/rörelsestörningar till 12 000kr/år. Förhoppningsvis räcker väl det utökade skyddet 30 000kr om man har otur ett år.Agria är ett rent skitbolag enligt mig.
Varför funderar du på att byta? om du inte vet skillnaden menar jag, hur kommer det sig att det är just folksam du tänker byta till isf? Mitt tips är att ringa runt till alla försäkringsbolag och få offerter på vad de kan erbjuda. Se även till att du får ordentlig information kring vad som gäller vid byte av bolag
Är häösten fullt frisk utan tidigare skadehistorik ska de inte var ngn fara att byta. Jag flyttade min cob från Agria till Folksam o sprade en tusenlapp om året + att jag fick bättre villkor. Har min trakhener hos Folksam o samma sak där, mkt billigare än Agria o bättre villkor.
Agria är ett rent skitbolag enligt mig.
Egentligen har jag noll koll på försäkringsbolag. tog helt enkelt bara över min hästs försäkring vid köpet...
Men jag hade ett litet samtal med en vän som är veterinär om just föräkringsbolag. Hennes spontana kommentar var att Agrias veterinär är mer optemistisk och nytänkande än folksams veterinär som tydligen ska vara rätt konservativ och negativ. Alltså menade hon att Agrias veterinär är mer ok med att godkänna att pröva olika nya metoder. Medan folksams veterinär är mer negativt inställd till att pröva olika behandlingsmetoder.
Kanske är det lättare att få hästen utdömd hos folksam, men kanske enklare att rädda den hos Agria??? Smaksak alltså...
Hoppas jag var hyfsat tydlig???
och då visade det sig att folksam endast ersätter medicin som veterinären lämnat ut. gissa om jag gick i taket.![]()