Skillnad på försäkringsbolag?

• Hästmänniskan
  • Trådstartare Trådstartare Johanna_s
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 812
Sv: Skillnad på försäkringsbolag?

Ärligt talat, det bästa är väl att LÄSA VILLKOREN innan man ingår ett avtal? Hade du gjort detta innan du bytte bolag hade snabbt sett vad som ingått i den försäkring du valt/funderade på att välja.

Jag tycker försäkringspremierna är höga och har både försäkrade och oförsäkrade djur. Självklart med en slant på kontot så vi har möjlighet att behandla sådant vi vill behandla (buköppning, ks-operationer och liknande vill vi inte utföra oavsett försäkring eller ej)

Får jag fråga varför ni inte vill genomföra buköppning, etc oavsett kostnaden?

TS: jag har alltid haft folksam, och varit väldigt nöjd med dem. Agria skulle jag aldrig använda, verkar både dyra och har dåliga villkor. Men kolla villkoren är nog viktigast.

Kl
Hade agria innan i många år. Gick bra tills jag behövde använda försäkringen. Bytte till folksam. Halverade nästan mina premier och har varit supersmidigt att utnyttja försäkringen när fölis blev sjuk och sedan skadad i år. Slapp ny självrisk fast det första gången gick på mammahästs försäkring. Dom tyckte det var ju ändå samma häst och inom behandlingsperioden.

Kan inte svara för Lovisaleonora, men personligen så känner jag mig inte helt säker på att jag vill gå igenom en buköppning med min prins. Det beror väl lite på situationen, men vissa kanske känner att det är en onödig resa för en häst att göra?

Jag har sett för många hästar som lidit väldigt efter operationen. De som dött vid uppvaknandet och de som fått avlivas efter att ha lidit som konvalcenter. Det är inget jag vill ta någon häst igenom. Aldrig.

Fast jag har faktiskt bara BRA erfarenheter av Agria! Tog över försäkringen vid köp och råkade ut för en sparkskada ca 2 månader senare vilket resulterade i ganska höga klinikkostnader. Hade inga som helst problem med försäkringen och betalade endast självrisken och fick mycket trevligt bemötande! Skillnader i priser mellan bolagen kan jag dock inte svara på...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 248
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Kollade nu på mina försäkringspapper, har hos folksam. Kan se dom har ökat med 1000 kr om året alla senaste åren. Så varje gång jag får... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 581
Senast: fio
·
Hästmänniskan Har ni någon gång varit med om att ett försäkringsbolag strulat när köpare ska ta över försäkringen? Har lämnat fullmakt men när köpare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Jag är en tjej som ska börja gymnasiet till hösten. Jag har sökt in till hästskötar linjen i första hand och djursjukvård i andra hand...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka