Skillnad mellan "traditionell dressyr" och AR?

B

boella

Alltså...
Jag blir osäker. För det första: Vilken är skillnaden mellan akademisk ridning och traditionell dressyr... Anledningen att jag kallar det för traditionell dressyr är att rent internationellt så är: Classical Dressage mer det som vi idag just nu kallar för AR.
Finns det ngn nördig själ som vet med sig att kunna reda ut dessa begrepp?

Sv: Skillnad mellan "traditionell dressyr" och AR?

Jag är osäker på om jag är tillräckligt nördig men kan väl ge ett försök.

Just begreppet AR är det många som förknippar med BB och hans utbildningsfilosofi. BB har sin utbildningstrappa och fokus på böjning, avslappning och längning av överlinjen.

Sen finns det lite olika genrer när man talar om dressyr.
Det ser tex inte likadant ut när den spanska ridskolan tränar jfr med när en dressyrtävlande tysk tränar.
Jag är inte så jätteinsatt i alla olika stilar och exakt vad som skiljer dem åt. Det beror nog på vem som är tränare och dennes egna erfarenheter bla.

För att vara lite tjatig så -god ridning är ju alltid god ridning, vad man än må kalla den.
Säkert kan nån reda ut begreppen mer än jag :o

/T

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 517
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 892
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Behöver nog mest skriva av mig och ventilera mina tankar... Har tre hästar. En swb, 17 år som jag precis börjat rehaba efter en...
Svar
18
· Visningar
2 443
Senast: MimmiNO
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 462
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Målbilder för trubbnosar.