Skillnad mellan 100 o 110??

Sv: Skillnad mellan 100 o 110??

Min uppfattning är att det inte alls är någon större skillnad mellan 100 och 110. Det tycker jag inte att det ska vara heller. 1 meters-klasser rids oftast med fyraåringarna eller andra unga hästar, mest som en introduktion för själva tävlandet. När man tar steget upp till 110-klasser så tycker jag inte att det ska vara så mycket svårare för de unga hästar som ofta går dessa klasser.

Sen finns det ju ryttare som sitter och rider samma 100-110 klasser år ut och år in, men det är en helt annan sak.

Sv: Skillnad mellan 100 o 110??

Okej, men jag har tävlat med räcke-oxer men men skitsamma för det mesta har det varit räcke-räcke men det har förekommit räcke-oxer.

Liknande trådar

Heeelt ny på att tyda dom här unghästbedömning som finns. Kollar på en häst som är 5, fick klass 1 i gångarter och hoppning på...
Svar
12
· Visningar
1 218
Senast: Robina
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 436
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
642
Senast: Badger
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
421
Senast: Redfox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka