Jag gissar att det rör sig om hoppning i två faser (eftersom unghästarna, avd B, ALLTID har bedömning A)
i så fall är det så här:
A/A:0 = bed A i fas 1 och bed A:0 i fas 2, dvs de med lika fel i fas 2 skiljs åt genom tiden i fas 2, de som inte hoppar fas 2 (inte var felfria i fas 1) blir likaplacerade om de har samma fel.
A:0/A:0 = bed A:0 i fas 1 och A:0 i fas 2, de med lika fel i fas 2 skiljs åt genom i första hand felen i fas 2 är det lika skiljs de åt genom tiden i fas 2 är även tiden i fas 2 lika blir de likaplacerade, de som inte var felfria i fas 1 skiljs åt genom i första hand felen i fas 1, om antal fel är lika skiljs de åt genom tiden i fas 1 och är även tiden lika blir de likaplacerade.
Vid hoppning i två faser så ska det stå så i propositionen (tex Hoppning i två faser bed A/A:0) vad gäller hur man skriver ut bedömningen så kan det variera, jag kan tänka mig att följande varianter förekommer:
x/y/z
x+y/z
x/z+y
x+y
x/y
i alla tre fallen är det bed x i avd A fas 1, bed y i avd A fas 2 och bed z (dvs A) i avd B (som ju bara hoppar fas 1 i bed A).
den andra varianten är väl tydligast, de två sista kan förekomma eftersom det alltid är bed A i avd B, så det är inte alla som skriver ut bedömningen för avd B