Skillnad A/A:0 och A:0/A:0 ?

I en propp står bedömningen för avd A först (i detta fall A eller A:0), sedan / för avd B (i detta fall A:0).
Bed A innebär att ryttare med lika antal fel föklaras likaplacerade. Bed. A:0 innebär att ryttare med lika antal fel skiljs åt genom tiden. Är även tiden samma förklaras ekipagen likaplacerade.

Hihi, rider en femåring, behöver inte försöka förstå sånt :rofl: *mobba, mobba* :bump: :p :p

då borde ju inte dessa kombinationer vara möjliga? för unghästar går ju inte på tid. Det borde kanske vara A:0+A:0/A? t.ex.. Eller när dom tar bort fas 1 och fas 2 helt enkelt A:0/A

Det skrivsättet som du anger brukar användas för att visa de olika bedömningarna i Avd A (vuxna hästar) och Avd B (unghästar). I just det här fallet kan det dock omöjligt vara det du menar eftersom bed. A:0 ej är tillåten i unghästklass.
Jag antar att du är ute efter skillnaden på dessa två bedömningar i en hoppning i två faser. I så fall innebär A:0+A:0 att ryttarnas placering skiljs åt först genom antalet fel och sedan genom tiden (minst antal fel och snabbast vinner alltså).

A + A:0 innebär att ryttarnas placering bestäms i första hand genom antalet fel och tiden i fas 2 och därefter genom antalet fel i fas 1 (dvs alla med samma antal fel i fas 1 hamnar på samma placering oavsett tid).
Denna bedömning är mycket ovanlig (om den ens förekommer) eftersom det finns en stor risk för att man får väldigt många placerade (om det är få som går vidare till fas 2) och det blir dyrt för arrangören.

Hoppas att det inte blev alltför krångligt :D

FEL avd B rider ALDRIG med bedömningen A:0.

Det som står är att det är bed A i första fasen och bed A:0 i fas två.

Jag är medveten om att man aldrig rider A:0 med avd B, men nu var det så hon skrivit. Hade det varit en bedömning i två faser hade det väl inte varit en / mellan bedömningarna, utan ett + (alltså A+A:0)?

om det är + eller / är lite olika ibland kan det stå A:0/A:0/A, då är det de två första som är avd A och den sista som är avd B.

Eftersom du vet att man inte rider A.0 i avdelning B så borde du väl förstått att det inte kan vara det som menades??

Jag gissar att det rör sig om hoppning i två faser (eftersom unghästarna, avd B, ALLTID har bedömning A)
i så fall är det så här:

A/A:0 = bed A i fas 1 och bed A:0 i fas 2, dvs de med lika fel i fas 2 skiljs åt genom tiden i fas 2, de som inte hoppar fas 2 (inte var felfria i fas 1) blir likaplacerade om de har samma fel.

A:0/A:0 = bed A:0 i fas 1 och A:0 i fas 2, de med lika fel i fas 2 skiljs åt genom i första hand felen i fas 2 är det lika skiljs de åt genom tiden i fas 2 är även tiden i fas 2 lika blir de likaplacerade, de som inte var felfria i fas 1 skiljs åt genom i första hand felen i fas 1, om antal fel är lika skiljs de åt genom tiden i fas 1 och är även tiden lika blir de likaplacerade.

Vid hoppning i två faser så ska det stå så i propositionen (tex Hoppning i två faser bed A/A:0) vad gäller hur man skriver ut bedömningen så kan det variera, jag kan tänka mig att följande varianter förekommer:
x/y/z
x+y/z
x/z+y
x+y
x/y
i alla tre fallen är det bed x i avd A fas 1, bed y i avd A fas 2 och bed z (dvs A) i avd B (som ju bara hoppar fas 1 i bed A).
den andra varianten är väl tydligast, de två sista kan förekomma eftersom det alltid är bed A i avd B, så det är inte alla som skriver ut bedömningen för avd B

Liknande trådar

Dressyr Jag må vara trög men jag fattar inte kvalreglerna, finns det någon klok människa som kan hjälpa mig? 🙈 I Msv B behöver jag kvala från...
Svar
5
· Visningar
578
Senast: Snurrfia
·
Utrustning Någon som vet något om storlekar på ponnytravskor? Kan man översätta vanliga skostorlekar på något vis, eller bör man mäta hoven? Hon...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Cattis_E
·
Skola & Jobb Läser en artikel i tidningen där en man belåtet berättar hur han slutat jobba, flyttat från storstaden till en mindre stad. X hade...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
8 140
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter EM i hoppning går 16-20 juli 2025 och nu står det klart att mästerskapet kommer äga rum i spanska A Coruña.
Svar
0
· Visningar
138
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama