Skiljer sig storlekarna framtill mkt på back on track täckena i nät!??

Kokosboll

Trådstartare
Har ett back on track täcke i nät till min häst i storlek 135,det är ganska stort i halsen så funderar på o sälja det o köpa ett i storlek 125 men undrar är det nån skillnad i halsen på dom där täckena??

Sv: Skiljer sig storlekarna framtill mkt på back on track täckena i nät!??

Jag har precis köpt ett i stl 155 som min häst även har i andra täcken. det är alldeles lagom i halsen. han är dock rätt bredbogad. beror nog på hur hästen ser ut. sen hur pass stor skillnad det är i de olika storlekarna vet jag inte riktigt...

Jag har precis köpt ett i stl 155 som min häst även har i andra täcken. det är alldeles lagom i halsen. han är dock rätt bredbogad. beror nog på hur hästen ser ut. sen hur pass stor skillnad det är i de olika storlekarna vet jag inte riktigt...

Okej ja:) funderar på o åka till hööks där jag köpte mitt täcke o sen mäta lite på halsen på en mindre storlek för ose om det e nån skillnad..kanske inte e nån skillnad i halsen på täckena om man går ner en storlek:/

Blir det inte för kort i ryggen då? De andra modellerna av BoT täcken har funnits med både kort och lång bog men är osäker på nättäcket.
Allternativet är att du syr några veck i halsringningen så att det blir mindre.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 167
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag har återigen stukat fotleden, vilket gjort dem svullen. Brukar då använda linda på dagen för att få stabilitet när jag går och...
Svar
12
· Visningar
1 193
Senast: Scata
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 240
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 116
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI