Skiktröntgen

M

Midi

Jag undrar om det finns ngt generellt pris på skiktröntgen, vad har ni fått betala? Har det gått utanför försäkringen??
 
Sv: Skiktröntgen

Har aldrig hört någon som gjort skiktröntgen på häst.
Scintigrafi, "scint" däremot finns ju på flera ställen om det är det du menar. Då sprutas hästen med radioaktiva isotoper för att man ska kunna se ställen med ökad cirkulation och på så sätt se en inflammation.
 
Sv: Skiktröntgen

lundsbo skrev:
Har aldrig hört någon som gjort skiktröntgen på häst.
Scintigrafi, "scint" däremot finns ju på flera ställen om det är det du menar. Då sprutas hästen med radioaktiva isotoper för att man ska kunna se ställen med ökad cirkulation och på så sätt se en inflammation.

Det e kanske så det heter :angel: Går det utanför försäkringen o vad kostar det?
 
Sv: Skiktröntgen

Har inte heller hört någon som gjort skiktröntgen, men min häst har däremot gjort en "scintröntgen". Det kostade nästan 6000:-, och i mitt fall bekostade försäkringsbolaget allt.
Mvh Matten
 
Sv: Skiktröntgen

Angående sqint-röntgen får du ofta prata med försäkringsbolaget för dom brukar generellt inte täcka den, utan tar beslut från fall till fall, så prata med försäkringsbolaget innan du gör undersökningen.

Mvh
Camilla
 
Sv: Skiktröntgen

Min scintades i nov 2004.
ca 12 000kr, då scintades större delen av hästen, inget strul med försäkringsbolaget.
 
Sv: Skiktröntgen

ch791022 skrev:
Angående sqint-röntgen får du ofta prata med försäkringsbolaget för dom brukar generellt inte täcka den, utan tar beslut från fall till fall, så prata med försäkringsbolaget innan du gör undersökningen.

Mvh
Camilla

Inte min häst, men jag hörde av en kompis att det skulle kosta 50 000 kr att göra det på hennes häst som haft problem med ett framknä. Och att det skulle gå utanför försäkringen, då valde hon att ta bort den (hände nu i veckan), med lite fiffel fick hon ut försäkringspengar ändå.
Men 50 000 kr? Kan det vara sant?
 
Sv: Skiktröntgen

Troligen är det inte sant, i alla fall lär inte scinten kosta 50 000kr.
Min kostade 12000 och då scintades allt utom frambenen, sen röntgade de även halskotpelaren, rygg och bäckenet.
Uppstallning mm är inräknat i de 12000.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: Zevzan
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 167
Senast: Takire
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 523
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 730
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp