• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 186
  • Visningar Visningar 2 334
Ja, stabila sträckor av alla så här långt! Åh vad jag önskar att de fixar en medalj. Ramla inte 😬
Det är verkligen superspännande. Förvånande att de andra inte sätter upp ett högre tempo. Känns som om det hade varit en bättre taktik att mala ner Anger över hela sträckan.

Ribom - Frida - Ebba - Jonna imorgon

Hoppas det inte blir några hjärtrusningar för Ribom bara. Det laget jag hoppades på!

Ja, är Ribom i form är hon en utmärkt åkare! De andra tre, i den ordningen, kändes rätt självklar. Ett alternativ, om Ribom inte varit aktuell, hade varit Jonna, Frida, Ebba, Maja. Där Jonnas uppgift är att gå ifrån och Frida + Ebba utöka och ge Maja bra marginal bakåt.

Ja, är Ribom i form är hon en utmärkt åkare! De andra tre, i den ordningen, kändes rätt självklar. Ett alternativ, om Ribom inte varit aktuell, hade varit Jonna, Frida, Ebba, Maja. Där Jonnas uppgift är att gå ifrån och Frida + Ebba utöka och ge Maja bra marginal bakåt.
Hade inte velat ha Maja på sista med tanke på att det är längre än tidigare. Det är skillnad på 5 km och 7,5 km. Hellre på första i så fall så hon garanterat får gå ut med ryggar att ta.

Weng på första! :nailbiting:

Weng - Slind - Johaug - Fosnäs

Weng är en fantastisk hängåkare men brukar sällan dra speciellt många meter. Men kanske gör hon det imorgon.

Bra att Johaug tar tredje. Där har vi Ebba som kan matcha henne. Gäller bara att Frida kan matcha Slind. Hur är Fosnäs?

Weng är en fantastisk hängåkare men brukar sällan dra speciellt många meter. Men kanske gör hon det imorgon.

Bra att Johaug tar tredje. Där har vi Ebba som kan matcha henne. Gäller bara att Frida kan matcha Slind. Hur är Fosnäs?
Nej Weng drar inte gärna men hon är många klasser bättre än Ribom på distans, risk att hon får lucka.

Jonna bör kunna ta in ganska många sekunder på Fosnäs om det behövs.

Tror hon ligger i rygg en bra bit men sedan försöker spräcka fältet sista biten in. Upplever att Norge ofta kör så

Liknande trådar

Fritid Vi har världens bästa läge för att åka skidor med skidspår precis utanför dörren. Vi har en stor åker precis i tomtgräns där det alltid...
Svar
7
· Visningar
302
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ibland kan ett glädjeämne vara något litet, något annorlunda. Som nu när läkarna sa till jockeyn Per–Anders Gråberg att du får träna...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag tenderar att köpa städutrustning med samma ambition och resultat som jag köper träningsutrustning till mitt hemmagym. Men...
Svar
2
· Visningar
211
Senast: Scata
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
361
· Visningar
9 775
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka