• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Lilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 186
  • Visningar Visningar 2 334
Det var nog tur att det inte var Calle som körde. Jag var orolig att de skulle sätta Maja på första sträckan, det här var nog optimala lag.

Nån som vet var man kan se hela medaljceremonierna? Har kollat på 6an och de kör repriser till förbannelse och sen korta snuttar från själva medaljceremonin.

Det var nog tur att det inte var Calle som körde. Jag var orolig att de skulle sätta Maja på första sträckan, det här var nog optimala lag.

Nån som vet var man kan se hela medaljceremonierna? Har kollat på 6an och de kör repriser till förbannelse och sen korta snuttar från själva medaljceremonin.

Jag blev orolig igår när jag såg att det var Calle som skulle köra. Men en liten lättnadens suck idag när det ändrades!

Ja, det blev ju riktigt bra med Jonna som drog sönder fältet så Maja kunde ta det lite lugnt på sina sträckor.

Vad tror vi om stafettlaget imorgon?

Jag tror att första sträckan är öppen: Maja, Ilar eller Ribom.

Andra sträckan tar nog Frida.

Tredje känns Ebba självskriven på, liksom Jonna på sista.

Norge sätter nog Johaug på den andra sträckan, alternativt den tredje. Men vem som ska ta Norges sistasträcka känns väldigt öppet. Eftersom Skistad inte åker distans så har de inte riktigt nån spurtkanon att sätta på sista.

Jag blev orolig igår när jag såg att det var Calle som skulle köra. Men en liten lättnadens suck idag när det ändrades!

Ja, det blev ju riktigt bra med Jonna som drog sönder fältet så Maja kunde ta det lite lugnt på sina sträckor.
Trist för Calle men den uttagningen kändes märklig. "Calle säger att han känner sig i form och då litar vi på det" eller vad nu Byström sa. Är ju skillnad om åkare som Jonna eller Kalla sagt nåt sånt, men Calle kan man aldrig riktigt lita på 🙈

Norge sätter nog Johaug på den andra sträckan, alternativt den tredje. Men vem som ska ta Norges sistasträcka känns väldigt öppet. Eftersom Skistad inte åker distans så har de inte riktigt nån spurtkanon att sätta på sista.
Är det inte herrarna imorgon?

Oavsett tror jag Maja tar den sista platsen i stafettlaget.

Bland herrarna hoppas jag bara att jag slipper se Calle, även om just en stafett kanske är den gången han kan hålla ihop och prestera...

På fredag kör väl damerna? Möjligt det blir Ebba på andra och Frida på tredje också. Vet inte ens vem jag hoppas på första, inget av alternativet känns stabilt.

Norge borde väl köra Weng på sista, men tidigare har hon ju inte velat det. Silje på första?

Är det inte herrarna imorgon?

Oavsett tror jag Maja tar den sista platsen i stafettlaget.

Bland herrarna hoppas jag bara att jag slipper se Calle, även om just en stafett kanske är den gången han kan hålla ihop och prestera...

Så är det kanske!

Jag hoppas också nån annan än Calle får chansen.

På fredag kör väl damerna? Möjligt det blir Ebba på andra och Frida på tredje också. Vet inte ens vem jag hoppas på första, inget av alternativet känns stabilt.

Norge borde väl köra Weng på sista, men tidigare har hon ju inte velat det. Silje på första?

Vilken Weng tänker du på? Heidi eller Lotta? Är Tiril med på VM?

Trist för Calle men den uttagningen kändes märklig. "Calle säger att han känner sig i form och då litar vi på det" eller vad nu Byström sa. Är ju skillnad om åkare som Jonna eller Kalla sagt nåt sånt, men Calle kan man aldrig riktigt lita på 🙈
Ja hur kan Calle ha varit påtänkt?

Heidi, hon har ju tidigare inte velat ha sistasträckan

Hon är nog deras bästa chans. Har ju åkt bra och har en ok spurt. Johaug lär ju vägra efter att hon testade det en gång och mötte Stina Nilsson. Gissar att hon inte är peppad att möta Jonna.

Udnes Weng hade en tung dag idag så hon blir nog inget stort hot på en sistasträcka om hon inte får stoet försprång.

Eftersom det är 7,5 km nu och inte 5 km så känns det väldigt tveksamt med Maja på första. Jag hoppas nog på Ribom. Ilar känns lite som Calle 🙈

Liknande trådar

Fritid Vi har världens bästa läge för att åka skidor med skidspår precis utanför dörren. Vi har en stor åker precis i tomtgräns där det alltid...
Svar
7
· Visningar
302
Senast: MiaMia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Ibland kan ett glädjeämne vara något litet, något annorlunda. Som nu när läkarna sa till jockeyn Per–Anders Gråberg att du får träna...
Svar
0
· Visningar
60
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag tenderar att köpa städutrustning med samma ambition och resultat som jag köper träningsutrustning till mitt hemmagym. Men...
Svar
2
· Visningar
211
Senast: Scata
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner... 17 18 19
Svar
361
· Visningar
9 775
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka