Skicka skrymmande paket

Problematisk

Trådstartare
Hur gör man det billigast?
Det handlar om hundsängar, 100*80 cm i typ tjockt skumgummi, vet inte vikten men de kan inte väga speciellt mycket.
Tror inte de går att rulla ihop eller så för att få mindre paket.
Så det är nog helt enkelt ett stort, platt paket som ska skickas. GÅR det att skicka utan att det kostar typ 300 kr och mer?

Hur gör man det billigast?
Det handlar om hundsängar, 100*80 cm i typ tjockt skumgummi, vet inte vikten men de kan inte väga speciellt mycket.
Tror inte de går att rulla ihop eller så för att få mindre paket.
Så det är nog helt enkelt ett stort, platt paket som ska skickas. GÅR det att skicka utan att det kostar typ 300 kr och mer?

Det billigaste i det fallet är nog Bussgods (om de finns fortfarande).

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag behöver skicka ett paket som är 140 cm långt, men alla jag kollat hos (dhl/schenker/PostNord) har 120 cm som längdgräns på paketet...
Svar
4
· Visningar
597
Senast: Rie
·
Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
30 872
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Ska ju flytta till nytt hus och vill hängna in det. Behöver vara nät. Problemet är att det är ett ganska stort område jag vill hägna...
Svar
10
· Visningar
1 243
Senast: Ramona
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tjockistråden 4
  • Säng
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat