Skicka schabrak med posten, hur? Pris?

Caramia

Trådstartare
Är i full gång med att rensa ur sadelkammaren och har en hel massa schabrak som ska säljas. Naturligtvis undrar folk vad frakten går på, och jag har inte en aning :o :confused: . Någon som har koll på hur man bör skicka schabrak (hur man ska slå in det?) och vad det kostar? Det är bla schockemöhle dressyr, glengordonschabrak och andra i liknande storlek/tyngd.

Det ska alltså skickas med posten :)

Sv: Skicka schabrak med posten, hur? Pris?

Lättast är ju om du väger ett schabrak och ser, sedan kikar på posten.se och deras portotabell.
Kom ihåg att det blir viktens kostnad +12kr för att det är skrymmande. Skulle gissa på att du hamnar på 72kr/schabrak att skicka. (Mellan 500g och 1kg - 60kr + 12kr skrymmande.)

Mycket billigare (oftast) med schenker eller bussgods än posten :)
Jag köpte ett schabrak med posten och frakten var dyrare än produkten, 30 kr kostade schabraket, frakten kosta 82!

Schabrak är svindyrt att skicka med posten. Efter vad jag förstår så måste gå som paket pga sin storlek så det kostar en bra bit över 100 kr.
Jag brukar skicka med Schenker, går på 65 kr.

Vad dyra frakter ni har fått :eek:
Jag har alltid skickat schabrak med posten för 60 kr! (Då är inpackade i en påse med tejp. Vikta 1 eller 2 gånger)

Jag skickar med posten för 60kr.
Du får trycka ihop det lite.
Brukar slå in det i flera plastpåsar.

Jag viker schabraket så det blir en fyrkant och lägger det i en vanlig plastpåse och slår några varv tejp runt och skickar det med schenker för 55kr.

Jag gör som Inka jag, funkar fint, och lätt det billigaste alternativet =)

Liknande trådar

Utrustning Jag har sålt mina hästar och ska nu sälja av all utrustning och tänkte höra hur mycket utrustning rent generellt sjunker i pris när den...
Svar
13
· Visningar
1 492
Senast: Rialavargen
·
Hästmänniskan Jag har de senaste sex månaderna surfat runt bland saluannonserna av häst på internet, fyra år sedan sist. Det verkar som det blivit...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: Zephira
·
S
Utrustning Hej, det här är min första tråd men nån gång ska ju vara den första! Jag har ett litet problem.. Jag ska skicka efter ett nytt schabrak...
Svar
7
· Visningar
1 658
Senast: Inka-90
·
Utrustning Ja som rubriken säger. Här kommer kriterierna: Är på jakt efter ett utetäcke enligt följande kriteria: Utetäcke minst 150, max 200... 2
Svar
33
· Visningar
4 609
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka