Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ska skicka julklappar till kompisen i kina och undrar vad man ska tänka på när man skickar paket utomlands.
Skriver man avs eller annat på returen om paketet hamnar fel?
är posten det bästa valet eller finns det andra firmor som skickar paket, snabbare och billigare?
Kommer det fel eller inte kan sorteras/skickas så kan det ta månader innan det kommer rätt.
Jobbar själv på terminal och finns inte korrekta uppgifter eller liknande så ligger det kvar länge för att slutligen skickas till poststyrelsen, de är de enda som får ta reda på vars det ska eller vars det ev kommer i från, om post eller paket behöver öppnas tex för att ta reda på ursprung.
Processen blir altså onödigt lång än att det vänder till avsändaren direkt om det inte kan sorteras tex.
Så skriv avs direkt på paketet eller liknande
Jag själv har aldrig gjort, men kommer alltid göra det hädanefter då jag numer vet att det kan hamna rätt mycket i högen "inget vet vart det ska"..
då du ska skicka ett paket utomland råder jag dig att alltid skriva avsändarens uppgifter på paketet, detta underlättar om paketet måste skickas tillbaka till dig som avsändare om paketet inte kan levereras till mottagaren. Vare sig du skriver ut en fraktsedel via posten.se eller om du går till ett av våra ombud kommer du att få fylla i uppgifter om avsändare och mottagare. Då du ska skicka ditt paket till ett land utanför EU kommer du även att få fylla i tullinformation, då måste du ange vem som är avsändare, mottagare, innehåll i paket, värde på innehållet etc.
Du är givetvis välkommen att ta kontakt med oss via telefon 0771-333310 knappval 2, vi svarar måndag till fredag mellan kl 8-18 eller via epost kundtjanst.logistik@posten.se.
Hästnyheter Jag har också cyklat mycket och håller inte med. En häst förstör inte en hårdgjord grusväg, speciellt inte om den är såpass hård och fri...
Hästnyheter Minskade kostnader för att börja tävla och enklare för föreningar att arrangera tävling. Det är några av nyheterna som Tävlingssektionen...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.